0
0

دانلود تحقیق نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش

680 بازدید

ورزش، نمونه شاخص نهادی است که ما به طور روزمره با آن آشناییم و درباره آن می توانیم از راه تجربه های شخصی، یا رسانه های خبری اطلاعات کسب کنیم، اما در موقعیت پژوهشگر یا جامعه شناس، کسب اطلاعات درباره ورزش، صورت دیگری پیدا می کند. ورزش و جامعه الگوهای ارزشی و به اصطلاح « پیکربندی رفتاری مشترک اند… ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش دنبال نمایید. این فایل شامل 25 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش

 

 

 

مشخصات فایل نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش

عنوان: نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 25
حجم فایل : 235 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

تعریف سرمایه اجتماعی از نگاه صاحب‌نظران

سرمایه اجتماعی واژه‌ای است که در سال‌های اخیر وارد حوزه علوم اجتماعی و اقتصادی شده و از این منظر دریچه تازه‌ای را در تحلیل و علت‌یابی مسائل اجتماعی و اقتصادی گشوده است. در این زمینه مطالعات وسیعی توسط صاحب‌نظران و دانشمندان این علوم صورت گرفته و نظریه‌پردازانی همچون جین جاکوب(1961)، لوری(1970) بن پرات(1980)،   ویلیامسن(1981)، بیکر(1983)، جیمز کلمن(1966)، رابرت پاتنام(1970)، پیربوردیو(1980) و فرانسین فوکویاما(1990) تعاریف متعددی از سرمایه اجتماعی ارائه کرده‌اند.

جیمز جاکوب در کتاب «مرگ و زندگی شهرهای بزرگ آمریکایی» سرمایه اجتماعی را شبکه‌های اجتماعی فشرده‌ای می‌داند که در محدوده‌های قدیمی شهری در ارتباط با حفظ نظافت، عدم وجود جرم و جنایت خیابانی و دیگر تصمیمات در مورد بهبود کیفیت زندگی در مقایسه با عوامل نهادهای رسمی مانند نیروی حفاظتی پلیس و نیروی انتظامی، مسئولیت بیشتری از خود نشان می‌دهند. یک مثال عینی این تعریف  را در دنیای امروزه می‌توان در تشکل‌های غیردولتی حمایت از محیط‌ زیست یافت. این شبکه اجتماعی بعضا نیروهای قدرتمندی را به صورت NGOها به وجود می‌آورد که حتی در حمایت از محیط ‌زیست موجب توقف پروژه‌های عمرانی دولت نیز می‌شوند…

عوامل تشکیل دهنده سرمایه اجتماعی

عوامل ساخت سرمایه اجتماعی را به چهار دسته تقسیم کرده اند :

1 . عوامل نهادی : نهاد به معنای قانون ، رسم ، عرف ، عادت و یا سازمانی است که در زندگی سیاسی یا اجتماعی مردم ، مؤثّر واقع می شود ونظام هدف داری را در جهت رفع نیازهای یک اجتماعِ سازمان یافته ، ایجاد می کند ، مانند : دولت که از طریق وضع قوانین و ایجاد نظام هدفدار ، موجب تشکیل سرمایه اجتماعی می شود…

 

 

 

فهرست مطالب تحقیق نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

 

  • مقدمه
  • تعریف سرمایه اجتماعی از نگاه صاحب‌نظران
  • عوامل تشکیل دهنده سرمایه اجتماعی
  • ابعاد سرمایه اجتماعی
  • مبانی نظری تحقیق
  • مدل های مختلف در حوزه مشارکت ورزشی
  • بحث و نتیجه گیری
  • منابع

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش را به قیمت 8900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: ۰۹۳۹۷۳۶۶۱۴۶ با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2633
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق نقش سرمایه اجتماعی مشارکت زنان در ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.