0
0

دانلود پاورپوینت تورم اقتصادی

720 بازدید

تورم یکی از آشناترین واژه‌ها در علم اقتصاد است. تورم باعث می‌شود کشورها به دوره‌های طولانی بی‌ثباتی گرفتار گردند. مقامات بانک‌های مرکزی اغلب دوست دارند که به عنوان سردمداران مبارزه با تورم شناخته شوند.سیاست‌مداران با وعده‌های مبارزه با تورم بر سر کار می‌آیند و خیلی راحت با شکست خوردن در این مبارزه، از…ادامه این مطلب را در پاورپوینت تورم اقتصادی دنبال نمایید. این فایل شامل 29 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت تورم اقتصادی

 

 

مشخصات فایل تورم اقتصادی

عنوان: تورم اقتصادی
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 29
حجم فایل :  1,71 مگابایت

بخشی از پاورپوینت تورم اقتصادی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

معرفی

تورم یکی از آشناترین واژه‌ها در علم اقتصاد است. تورم باعث می‌شود کشورها به دوره‌های طولانی بی‌ثباتی گرفتار گردند. مقامات بانک‌های مرکزی اغلب دوست دارند که به عنوان سردمداران مبارزه با تورم شناخته شوند.

سیاست‌مداران با وعده‌های مبارزه با تورم بر سر کار می‌آیند و خیلی راحت با شکست خوردن در این مبارزه، از قدرت کنار گذاشته می‌شوند. در 1974جرالد فورد، یکی از روسای جمهور آمریکا، حتی تورم را دشمن عمومی شماره یک در آمریکا اعلام کرد. پس ببینیم این تورم چیست و چرا این‌قدر اهمیت دارد؟تورم، نرخ افزایش قیمت‌ها طی یک دوره زمانی معین است. تورم، معمولا یک سنجه کلی از قبیل افزایش عمومی در قیمت‌ها یا افزایش هزینه زندگی در یک کشور است؛ اما به شکل محدودتری نیز تعریف می‌شود (تورم کالاهای معین از قبیل غذا یا برای خدمات، از قبیل اصلاح موی سر). تورم در هر جا به کار رود، بیانگر میزان گران‌تر شدن مجموعه‌ای از کالاها یا خدمات طی یک دوره معین زمانی معمولا سالانه است…

تعریف تورم

اقتصاددانها از پدیده تورم تعریف های گوناگونی ارائه داده اند که یکی از دلایل گوناگونی تعریف ها بی توجهی به انواع تورم و تمایز آنهااز یکدیگراست.ازاینروی هنوز تعریفی جامع که مورد توافق همه صاحب نظران باشد از آن ارائه نشده است. لکن در میان تعریفهای متفاوت برخی کاملتراز دیگر تعریفهاست که اینک دو تعریف از میان آنها آورده می شود:

 [ هنگامی که در یک زمان مقدار پول در گردش یا تقاضا در یک یا چند بخش نسبت به عرضه فزونی یابد و یا هزینه های تولید بدون افزایش متناسب تولید بالا برود تورم رخ می دهد]. روشن است که این تعریف بیشتر ریشه یابی پیدایش تورم را مورد توجه قرار داده است تا تبیین تورم. اما تعریف دیگر که نزدیک به اتفاق بیشتر دانشمندان علم اقتصاداز آن یاد می کنند این است: [ افزایش عمومی قیمت ها هم در بازار کالاها و خدمات و هم در بازار تولید]…

فهرست مطالب پاورپوینت تورم اقتصادی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • معرفی
  • تعریف تورم
  • انواع تورم براساس منشا آن
  • اندازه‌گیری تورم
  • برندگان و بازندگان تورم
  • چه چیز باعث تورم می‌شود؟
  • چگونه سیاست‌گذاران با تورم مقابله می‌کنند؟
  • رابطه تورم و توسعه چیست؟
  • تورم چه تاثیری بر نظام کل کشور دارد؟
  • سخن آخر

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت تورم اقتصادی را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2292
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت تورم اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.