0
0

دانلود پاورپوینت تنش آلاینده‌های محیطی

906 بازدید

هر گونه تغییر در ویژگی های شیمیایی ،فیزیکی یا بیولوژیکی آب ،هوا یا خاک که باعث ایجاد اثرات نامطلوب در سلامت،بقا یا فعالیت های انسان و سایر موجودات زنده می شود.آلودگی و عامل به وجود آوردنده آن را آلاینده می نامند. آلاینده ها می توانند به صورت آلاینده های اولیه و ثانویه باشند… ادامه این مطلب را در پاورپوینت تنش آلاینده‌های محیطی دنبال نمایید. این فایل شامل 26 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت تنش آلاینده‌های محیطی

 

 

مشخصات فایل تنش آلاینده‌های محیطی

عنوان: تنش آلاینده‌های محیطی
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 26
حجم فایل :  5,14 مگابایت

بخشی از پاورپوینت تنش آلاینده‌های محیطی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مقدمه

منابع اصلی آلاینده های وابسته به فعالیت انسان شامل تصفیه و ذوب فلزات،پالایشگاههای نفت، صنایع ، منابع تولید حرارت ،نیروگاههای تولید برق ،وسایل نقلیه و به طور کلی ،تمام فعالیت های وابسته به مصرف منابع انرژی زای فسیلی هستند.

آلاینده های ثانویه، معمولاً تحت تأثیر نور در اتمسفر به وجود می آیند،از قبیل پراکسی اسیل نیترات و ازن.

مهمترین آلاینده های هوا که بیشترین خسارت را روی گیاهان ایجاد می کنند شامل ترکیبات فلور (مخصوصاً فلوئوریدریک ها)ازن و پراکسی اسیل نیترات هستند. به طور کلی می توان گفت که آلاینده های اولیه ناشی از منابع انسانی یا طبیعی مانند اکسید نیتروژن و یا ترکیبات آلی فرّار توسط جریانات جوی به طبقات بالایی جو منتقل می شوند. در جو طی آلاینده هایی مانند فتولیز تولید ترکیبات ثانویه مانند ازن می کند. این ترکیبات توسط باران و یا شبنم به صورت باران اسیدی به زمین بر می گردند…

ازن

یکی از مهمترین آلاینده های هوا ازن می باشد.ازن گازی است آبی رنگ که 6/1 برابر سنگین تر از هواست و به عنوان یک اکسید کننده قوی مطرح می باشد. ازن به صورت طبیعی با غلظت زیاد در استراتوسفر یعنی لایه بالایی تروپوسفر وجود دارد که در جذب اشعه ماورای بنفش دخالت دارد. ازن استراتوسفری به عنوان آلاینده مطرح نیست بلکه اثر آلایندگی مربوط به ازن تروپوسفری است.

ازنی که توسط ترکیبات آلاینده ناشی از فعالیت انسان حاصل می شود یک آلاینده ثانویه محسوب می گردد. ازن به صورت گاز در مراکز و اطراف شهرها از ترکیب توده های ابر گونه هیدروکربورها و دی اکسید نیتروژن تشکیل و توسط باد به اطراف پراکنده می شود . بنابراین خسارت آن به گیاهان ممکن است کیلومتر دورتر از منبع تشکیل به وقوع بپیوندد…

فهرست مطالب پاورپوینت تنش آلاینده‌های محیطی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • ازن
  • نشانه های خسارت ازن
  • واکنش گیاهان به ازن
  • خصوصیات فیزیولوژیک
  • هدایت روزنه ای
  • فتوسنتز
  • بیماری های گیاهی
  • گازهای نیتروژندار
  • تأثیر گازهای نیتروژندار بر گیاهان

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت تنش آلاینده‌های محیطی را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2277
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت تنش آلاینده‌های محیطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.