0
0

دانلود پاورپوینت مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی

699 بازدید

ترکیبهای شیمیایی را بسته به این که از چه محلی منشاء گرفته باشند، به دو دسته غیر آلی و آلی تقسیم کرده بودند.ترکیبهای غیر آلی: ترکیبهای بودند که از مواد معدنی بدست می‌آمدند. ترکیبهای آلی: ترکیبهایی بودند که از منابع گیاهی یا… ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی دنبال نمایید. این فایل شامل 21 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی

 

مشخصات فایل مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی

عنوان: مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 21
حجم فایل :  309 کیلوبایت

بخشی از پاورپوینت مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

شکل‌گیری شیمی آلی

تا اوایل قرن هجدهم ، شیمیدانها معتقد بودند که ترکیبهای آلی را بر خلاف ترکیبهای معدنی ، به روشهای آزمایشگاهی (سنتزی) نمی‌توان تهیه کرد. علت اصلی این طرز تفکر ، آن بود که “برزیلیوس” (Berzelius) شیمیدان مشهور سوئدی نظر داده بود که مواد آلی ، منحصرا به کمک نیروی حیاتی موجود در سلولهای زنده حیوانی و گیاهی ساخته می‌شوند و دست بشر توانایی سنتز این دسته از مواد شیمیایی را ندارد.

ترکیبات اکسیژن دار

این ترکیبها علاوه بر کربن و هیدروژن ، اکسیژن نیز دارند و مهمترین آنها عبارتند از: الکل‌ها ، فنل‌ها ، اترها ، آلدئیدها ، کتن‌ها یا ستن‌ها ، اسیدها ، استرها ، قندها.

ترکیبات نیتروژن دار

در این ترکیبات ، علاوه بر کربن و هیدروژن ، نیتروژن نیز وجود دارد و مهمترین آنها عبارتند از: آمین‌ها ، آمیدها ، نیتریلها ، آمینواسیدها ، پروتئین‌ها.

شیمی معدنی ، شاخه ای از علم شیمی است که بطور کلی شامل بررسی ، تحلیل و تفسیر نظریه‌های خواص واکنشهای تمام عناصر و ترکیبات آنها بجز هیدروکربن و اغلب مشتقات آنهاست. بعبارت دیگر ، شیمی معدنی ، کلیه موادیکه از جمله ترکیبات کربن نباشد، باستثنای اکسیدهای کربن مانند CO2 ، CO ، کربناتها و دی سولفید کربن را جزو مواد معدنی‌اند را در بر می‌گیرد.

در شیمی معدنی در مورد گسترده وسیعی از موضوعات از جمله: ساختمان اتمی ، کریستالوگرافی ، انواع پیوندهای شیمیایی اعم از پیوندهای کووالانسی ، یونی ، هیدروژنی و… ترکیبات کوئوردیناسیون و نظریه های مربوطه ، از قبیل نظریه میدان بلور و نظریه اوربیتال مولکولی ، واکنشهای اسید و باز ، سرامیکها ، تقارن مولکولی و انواع بخشهای زیر طبقه الکتروشیمی (الکترولیز ، باطری ، خوردگی ، نیمه رسانایی و غیره) بحث می‌شود…

فهرست مطالب پاورپوینت مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • شکل‌گیری شیمی آلی
  • هیدروکربنها
  • ترکیبات اکسیژن دار
  • ترکیبات نیتروژن دار
  • طبقه بندی مواد معدنی
  • تفاوت شیمی آلی و شیمی معدنی
  • رابطه شیمی آلی وشیمی معدنی
  • تکنولوژی و شیمی آلی
  • زیست شناسی و شیمی آلی
  • رابطه شیمی فیزیک و شیمی معدنی

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی را به قیمت 5900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=1531
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت مواد حلالهای شيميايی آلی و معدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.