0
0

دانلود مقاله بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد

659 بازدید

 یکی از مهم ترین بخش از تاسیسات مترو ، روشنایی آن می باشد .  به دلیل آنکه مترو از هیچ گونه نور طبیعی نمی تواند استفاده کند بحث روشنایی و طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است . روشنایی بایستی رضایت بخش باشد تا پرسنلی  که در ایستگاه مشغول کار هستند دچار خستگی … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد دنبال نمایید. این فایل شامل 57 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد

مشخصات فایل بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد

عنوان: بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 57
حجم فایل : 91 کیلوبایت

بخشی از  مقاله بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

مقدمه :

 یکی از مهم ترین بخش از تاسیسات مترو ، روشنایی آن می باشد .

 به دلیل آنکه مترو از هیچ گونه نور طبیعی نمی تواند استفاده کند بحث روشنایی و طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است . روشنایی بایستی رضایت بخش باشد تا پرسنلی  که در ایستگاه مشغول کار هستند دچار خستگی چشم، سر درد و نقص در بینایی نشوند وهمچنین مسافران در مدت زمانی که در ایستگاه هستند احساس خستگی ننمایند .

دراین پروژه به بیان انواع تاسیسات در مترو به خصوص محاسبات شدت روشنایی ، روشنایی اضطراری ،تعیین سطح مقطع کابل ها ، چگونگی استفاده از فیوزها و کلیدها و مشخصات الکتریکی آنها می پردازیم .

مصارف مهم یک ایستگاه عبارتند از :

١) مدارات روشنایی

٢) هواسازها

٣) پمپ های جمع کننده آب های سطحی

٤) هوا کش ها

٥) هیترها

٦) پریزها

٧) موتورگیت های بلیت فروشی

٨) upsهای علائم و مخابرات

چگونگی تامین برق ایستگاه :

به این ایستگاه دو فیوز 20 kv از پست های عباس آباد و شهر ری وارد می شود .

( از دو فیوز استفاده شده است تا ضریب خاموشی در استگاه را کاهش دهند).

قسمت شرقی ایستگاه از فیوز   20 kv  شهر ری  و قسمت غربی ایستگاه از فیوز20 kv  عباس آباد تغذیه می نمایند . جهت پائین آوردن ولتا ژ تا حد کار کردن دستگاه ها و تاسیسات  از دو ترانس خشک 20 / 400 kv   با اتصال ستاره- مثلث ، ساخت کارخانه شانگهای چین در دو قسمت غربی و شرقی ایستگاه استفاده شده است .

مهم ترین اتاق فنی  در هر ایستگاه که انشئابات در آنجا تقسیم می شود اتاق LPS می –با شد که ترانس 20 / 400 kv   در آن قرار گرفته است .

LPS سه قسمت عمده را تغذیه می کند :

١) تابلوهای MLP ( Moin  Lihting  Panel ) مربوط به تابلوی مدارات روشنایی

٢) تابلوهای μcc مربوط به هوا سازها

٣) قسمت های فرعی دیگر مثل upsهای مخابرات ، علائم و … .

  • مدارات روشنایی در سکوی شرقی از MLP1 که آن هم به نوبه خود از lps1 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .
  • مدارات روشنایی در سکوی غربی از MLP2 که آن هم به نوبه خود از lps2 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .
  • بین MLP1 و MLP2 ، chenge over sowich وجود نداشته و با قطع هر قید ورودی به MLP ها ، همان قسمت از ایستگاه از روشنایی اضطراری لستفاده می کند.

بر خلاف مدارات روشنایی ، تغذیه مربوط به هواسازها از هر دو LPS می باشد و با قطع شدن هر یک از LPS ها ، هواساز می تواند از LPS دیگر تغذیه نماید که ابن کار توسط chenge over sowich   صورت می گیرد .

تغذیه UPS های علائم و مخابرات هم شبیه  تغذیه هواسازها می باشد.

در شکل زیر دیاگرام اصلی مربوط به تاسیسات رسم شده است :

تابلو های روشنائی :

تابلوهای روشنائی بنا بر اصلی و فرعی بودن به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام بخشی از مدارات روشنائی را تغذیه می کند.

١) تابلوهای MLP :

این تابلوها به دو دسته تقسیم می شوند :

  • MLP1 : که قسمت شرقی ایستگاه را از نظر روشنائی تغذیه می کند .
  • MLP2 : که قسمت شرقی ایستگاه را از نظر روشنائی تغذیه می کند .

٢) تابلوهایLP  :

برای تغذیه روشنائی قسمت هواسازها و قسمت اداری ایستگاه می باشند .


تجهيزات سيستم روشنايي:

1- تابلوي برق شامل :

كليد اتوماتيك اصلي

(جهت حفاظت در مقابل خطرهاي اضافه بار و جريانهاي مختلف اتصال كوتاه و همچنين سنجش مقدار واقعي جريان موثر بكار مي رود)

كليد فيوز كاردي

(جهت حفاظت در اثر اضافه شدن جريان در يك زمان مشخص و جلوگيري از عبور جريان بيش از حد از مدار بكار مي رود)

فيوزهاي باكس (جهت حفاظت مدار از جريانهاي كم تا جريان نامي اتصال كوتاه بكا رمي رود)

كليدهاي مينياتوري

(جهت حفاظت در مقابل اتصال كوتاه و همچنين جهت قطع و وصل جريان مورد استفاده قرار مي گيرند )

كنتاكتورهاي فرمان و قدرت

(جهت قطع و وصل در حالت هاي كاري مورد استفاده قرار مي گيرند)

-انديكاتورهاي اندازه گيري (مقدار ولتاژ و آمپراژ را نشان مي دهند)

-لامپهاي سيگنال

-كليدهاي قطع و وصل

-شستي هاي استپ و استارت(stop,start)

2– سيم ها و كابل هاي انتقال دهنده برق

3- جعبه هاي تقسيم و ترمينال ها

4- قاب ها و لامپ هاي تامين كننده روشنايي شامل :

-لامپ هاي كم مصرف 18 و 10 وات (آفتابي و مهتابي )

-لامپ هاي فلورسنت 40 و 20 وات (آفتابي ومهتابي )

-لامپ هاي رشته اي 40 و 60 و 100 وات

از اين سيستم جهت تامين برق ساعت هاي ديجيتالي ابتداي سكوها ,حشره كش ها و نشان دهنده هاي برقي مختلف داخل و خارج ايستگاهها وتونل نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين سيستم به صورت محلي از روي تابلو و همچنين بصورت اتوماتيك به وسيله سيستمBAS از طريق كامپيوترMU ايستگاه و يا مركز كنترل قابل كنترل و راهبري مي باشد.


روشنايي اضطراري:

از اين سيستم در زمان قطع برق روشنايي عادي جهت تامين روشنايي به منظور هدايت مسافرين به خارج از ايستگاه و يا سوار شدن مسافرين به قطار در حد محدود استفاده مي شود.

روشنايي اضطراري در شرايط عادي نيز زيربار مي باشد تا در مواقع ضروري بدون فوت وقت (روشنايي دائم و پايدار ) از اين سيستم بهره برداري شود.

تجهيزات سيستم روشنايي اضطراري

  • باطري هاي تامين كننده جريان مورد نياز مستقر در باطريخانه LPS ها
  • دستگاه شارژر ,شارژ باطريها در حالت نرمال و همچنين تغذيهD C ورودي به اينورتو را تامين مي نمايد.
  • اينورتر :دستگاهي است كه وروديDC به خود را به خروجي AC متناوب تبديل مي نمايد.

 

 

فهرست مطالب مقاله بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       1
  • مصارف مهم ايستگاه               2
  • تابلوهاي روشنائي   4
  • روشنائي اضطراري               7
  • تابلو MLP1             9
  • تابلو MLP2             13
  • محاسبات مربوط به روشنائي 17
  • محاسبه روشنائي سكوها         17
  • محاسبه روشنائي براي سالن‌ بليت‌فروشي و هال ورود به سكو             20
  • محاسبه روشنائي براي محل‌هاي اتاق مدير ايستگاه به باجه بليت‌فروشي- اتاق حسابداري   21
  • محاسبه روشنائي راهروهاي بخش تهويه و تهويه تونل        22
  • محاسبه روشنائي تهويه تونل  23
  • محاسبه روشنائي اتاق فني      25
  • محاسبه روشنائي اتاق باتري   26
  • محاسبه روشنائي اتاق كنترول محلي و اتاق حراست             27
  • محاسبه روشنایی بخش پله ورودی به ایستگاه       28
  • تابلوهاي فرعي روشنائي        29
  • تعيين سطح مقطع كابل‌هاي تابلوهاي اصلي           29
  • تعيين سطح مقطع كابل تابلو MLP1       29
  • تعيين سطح مقطع كابل تابلو MLP2       39
  • تابلو LP-1-1           42
  • تابلو LP-2-1           46
  • تابلو LP-2-2           46
  • تابلو LP-2-3           48
  • سيستم جمع‌آوري آب‌هاي سطح‌الارضي 51
  • تعيين سطح مقطع كابل تابلوي DEWATERING- PANEL

 

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد را به قیمت 15900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=9679
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی اصول طراحی روشنايی ايستگاه مترو پانزده خرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.