0
0

دانلود مقاله هدف از ايجاد تاسيسات روشنايی

616 بازدید

هدف از تأسيسات روشنايي ايجاد شرايط خوب ديدن و فراهم كردن محيطي ايمن و راحت با روشنايي مناسب مي باشد .  كه مهمترين پارامترها در اين مهم شدت روشنايي كافي ، جلوگيري از انعكاسات ناخواسته ، هماهنگي درخشندگي اطراف با درخشندگي محيط وهمچنين جلوگيري از خيرگي چشم … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله هدف از ايجاد تاسيسات روشنايی دنبال نمایید. این فایل شامل 46 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله هدف از ايجاد تاسيسات روشنايی

مشخصات فایل هدف از ايجاد تاسيسات روشنايی

عنوان: هدف از ايجاد تاسيسات روشنايی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 46
حجم فایل : 165 کیلوبایت

بخشی از  مقاله هدف از ايجاد تاسيسات روشنايی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

 

مقدمه

هدف از تأسيسات روشنايي ايجاد شرايط خوب ديدن و فراهم كردن محيطي ايمن و راحت با روشنايي مناسب مي باشد .

 كه مهمترين پارامترها در اين مهم شدت روشنايي كافي ، جلوگيري از انعكاسات ناخواسته ، هماهنگي درخشندگي اطراف با درخشندگي محيط وهمچنين جلوگيري از خيرگي چشم از منابع نوري و درخشندگي مناسب سطوح داخلي و استفاده از منابع نوري با مشخصه هاي رنگي مناسب مي باشد .

 اينجانب در مجتمع مسكوني فوق فاكتورهاي زير را در نظر گرفته ام .

 محيط مسكوني كه رنگ ديوارهاي آن سفيد و با ضريب انعكاسي 90-70و بطور متوسط هر شش ماه يكبار نظافت ميگردد و از لحاظ گرد و خاك و آلودگي ، اكثر قسمتها تميز در نظر گرفته شده است .

 لامپهاي مورد استفاده در اين مجتمع از نوع لامپ فلورسنت ( بدليل نبود اطلاعات كافي از ديگر لامپها بخصوص رشته اي ) با رنجهاي 40 و 32 وات كه با چوك، تواني معادل 51 و 40 وات و همچنين جرياني معادل 44/0 و 24 /0آمپر ( بدون خازن ) و 24/0 و14/0 آمپر(با خازن ) مي باشد كه خازنهاي در نظر گرفته شده با ظرفيت 5/4 ميكروفاراد و رنج جريان 24/0 آمپر كه از نظر اقتصادي بسيار با صرفه است. كليدها از نوع يك پل و دو پل و تبديل استفاده شده و حداقل جريان عبوري از پريزها 2 آمپر است و حداكثر 5/2 آمپر و براي حالت سه فاز 5 آمپر در نظر گرفته شده و ارتفاع كليد و پريزها از كف برابر با بخش 13 مقررات ملي ساختمان براي پريزهاي برق و تلفن 30 سانتي متر از كف و براي كليدهاي روشنايي 110 سانتي متر از كف در نظر گرفته شده است .

براي حفاظت از زدگي و آسيب ديدگي كابلها آن ها را در داخل لوله  قرار مي دهند كه شامل انواع زير مي باشد لوله گالوانيزه ، لوله هاي فولاد سياه ، برگمن ،PVC و خرطومي و غيره و لوله هاي مد نظر در اين مجتمع از نوع PVC با قطر 11 و 16 ميليمتر مي باشد

 و ضريب همزماني مطابق با بخش 13 مقررات ملي ساختمان براي روشنايي داخلي ساختمانهاي مسكوني 66% و براي پريزها 70% در نظر گرفته شده كه بطور كل ضريب همزماني 68%انتخاب گرديد .

راهنمايي علائم :

كليد يك پل توكار

كليد دو پل توكار

كليد تبديل

پريز برق يكفاز با اتصال زمين توكار

پريز تلفن توكار

40 ×F2 چراغ فلورسنت قاب مشكي و حباب پلاستيكي و 2 عدد لامپ فلورسنت 40 وات

40×F1 چراغ فلورسنت قاب مشكي و حباب پلاستيكي و 1عدد لامپ فلورسنت 40 وات

32×F1 چراغ فلورسنت قاب مشكي و حباب پلاستيكي و1 عدد لامپ فلورسنت 32وات

كنتور واتر

فيوز فشنگي

كليد مينياتوري يك پل

كليد اتوماتيك با رلة مغناطيسي و حرارتي سه پل

چراغ سيگنال تابلويي

 تابلوي توزيع برق

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله هدف از ايجاد تاسيسات روشنايی را به قیمت 15900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=9534
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله هدف از ايجاد تاسيسات روشنايی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.