0
0

دانلود مقاله بررسی روستای سر آسیاب

654 بازدید

محدوده عرضي روستا از شمال به اراضي حصار سرخ و از شرق به ويراني و ارتفاعات، از جنوب و غرب به اراضي روستاي ارچنگ محدود مي شود. محدوده عرضي حدود 16 كيلومتر مربع است. خدمات پايه موجود و براي استفاده از خدمات برتر به شانديز در 4 كيلومتري غرب مراجعه مي شود… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی روستای سر آسیاب دنبال نمایید. این فایل شامل 30 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی روستای سر آسیاب

مشخصات فایل بررسی روستای سر آسیاب

عنوان: بررسی روستای سر آسیاب
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 30
حجم فایل : 1,82 مگابایت

بخشی از  مقاله بررسی روستای سر آسیاب را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

موقعيت جغرافيايي و تقسيمات سياسي:

شهرستان مشهد از جمله شهرستان هاي شمالي استان خراسان است كه در °35 و 43 دقيقه تا °37 و 8 دقيقه شمالي و °59 و 4 دقيقه تا °60 و 36 دقيقه طول شرقي واقع شده است.

اين شهرستان در حال حاضر از شمال به جمهوري تركمنستان، از شرق به شهرستان سرخس و تربت جام و از جنوب به شهرستان هاي تربت و تربت حيدريه و از غرب نيشابور و چناران و درگز محدود مي شود.

اين شهرستان داراي 5 بخش به نام هاي 1) كلات نادري 2) مركزي 3) رضوي 4) احمدآباد 5) طرقبه و 15 دهستان مي باشد. دربخش طرقبه دو دهستان به نام هاي طرقبه و شانديز وجود دارد.

بررسي اجمالي موقعيت روستا:

°59 و 20 طول شرقي و °36 و 24 عرض شمالي و ارتفاع 1285 سطح دريا. دسترسي از جاده آسفالته مشهد – شانديز و پس از 15 كيلومتر است.

محدوده عرضي روستا از شمال به اراضي حصار سرخ و از شرق به ويراني و ارتفاعات، از جنوب و غرب به اراضي روستاي ارچنگ محدود مي شود. محدوده عرضي حدود 16 كيلومتر مربع است.

خدمات پايه موجود و براي استفاده از خدمات برتر به شانديز در 4 كيلومتري غرب مراجعه مي شود.

سرآسياب در محدوده دهستان شانديز از بخش طرقبه شهرستان مشهد واقع شده است.

تعيين محدوده اراضي كشاوري و منابع طبيعي:

محدوده عرضي حدود 16 كيلومتر مربع برآورده شده، بخش عمده اراضي منابع طبيعي و كوههاي جنوب و جنوب غربي روستا هستند كه بعلت شيب زياد امكان كشاورزي در آنها نيست.

اراضي كشاورزي عمدتاً در تراسهاي روخانه اي قرار دارند. روخانه در جنوب روستا علاوه بر تأمين آب مورد نياز كشاورزي خاك مناسبي را جهت فعاليت هاي فوق الذكر فراهم كرده اين زمين ها كه تماماً بصورت آبي مورد استفاده قرار مي گيرند زیر كشت گياهان چند ساله (باغات) و بخشي نيز بعنوان خزانه نهان استفاده مي شوند. زمين هاي زراعي ديم روستا بيشتر در ارتفاعات اطراف روستا پراكنده هستند.

 

 بررسي منابع آب آشاميدني و كشاورزي روستا:

از طريق يك حلقه چاه كه در حاشي رودخانه حفر شده (احداث يك منبع اب هوايي در مجاورت گورستان روستا) تأمين مي شود. آب توسط پمپ به منبع فوق منتقل شده و سپس از طريق شبكه آبرساني به واحدهاي مسكوني و تجاري روستا هدايت مي شود. تمامي واحدهاي مسكوني كنتور آب دارند. و آب بها مي پردازند. آب كشاورزي از طريق 2 حلقه چاه عميق، 3 حلقه نيمه عميق، 3 رشته قنات، يك دهانه چشمه و رودخانه شانديز تأمين مي شود.

جدول منابع آب كشاورزي 1380

مجموع تخليه سالانه منابع‌ با مختلف زيرزميني و آب استحصالي از طريق رودخانه شانديز بالغ بر 6320160 متر مكعب مي باشد كه در اين ميان سهم منابع آب زيرزميني 8/50 درصد و سهم منابع آب سطحي 2/49 درصد محاسبه شده منابع آب در روستا به عنوان مانع جدي در امر توسعه كشاورزي مطرح نيست بلكه محدوديت خاك آن فعاليت هاي زراعي و باغي می باشد.

بررسي ويژگي هاي طبيعي:

  • ناهمواريها (توپوگرافي): مقر روستاي سرآسياب شمال ارتفاعات ساده منصور و بغل پشته از ارتفاعات فرعي بينالود است. هر چه به شمال و شرق پيش برويم از ارتفاع زمين كاسته مي شود. ارتفاع كوه در جنوب روستا به بيش از 1410 متر مي رسد در حالي كه در شمال تا 1100 كاهش دارد. شيب عمومي روستا غربي – شرقي بوده كه در محدوده روستا حدود 7/1 درصد محاسبه شد. وجود دو رشته كوه مسيل شيب معابر را در جهات مختلف كرده وجود همين دو رشته كوه مهمترين مانع توسته فيزيكي روستاست.
  • زمين شناسي: دشت مشهد در اثر حركات تكتونيكي چند گسيل مواري كه به موازات كوههاي منطقه از غرب به جنوب شرقي ادامه يافته و بصورت پلكاني فرورفتگي دارد تشكيل شده صخات رسوبات آبرفتي در قسمت حاشيه ارتفاعات جنوبي زياد و در حاشيه شمالي بدليل بالا آمدن سنگ كف ضخامت آبرفت دوران 4 كم بوده و از نظر ذخيره آب اهميت كمتري دارد. دشت مشهد توسط گسلهاي متعددي در شمال و جنوب آب بريده شده كه مهمترين آن گسل كشف رود مي باشد. كه در شمال دشت واقع شده و بخش زيادي از زمين لرزه هاي مشهد و اطراف ناشي از فعال شدن آن است.

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی روستای سر آسیاب را به قیمت 14900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=9415
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی روستای سر آسیاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.