0
0

دانلود مقاله بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر

600 بازدید

به طور مطلق بسياري از رفتارهاي گوناگون را مي توان رفتار انطباقي نام نهاد هبر (1971) ان را توانائي سازگاري فرد با خواسها و تقاضاي محيط خود مي داند. بنابر نظر هيرا (1979) رفتار سازگارانه ميزان كارامدي و توانايي فرد براي سازگاري با خواستهاي طبيعي… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر دنبال نمایید. این فایل شامل 55 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر

مشخصات فایل بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر

عنوان: بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 55
حجم فایل : 68 کیلوبایت

بخشی از  بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

تاريخچه مفاهيم رفتار انطباقي (سازشي)

رفتار ناسازگارانه (غيرانطباقي) در واقع در برابر مفهوم رفتار انطباقي (سازگارانه) معني مي يابد بنابراين لازم است كه پيش از شروع توضيح در مورد رفتار انطباقي سخني به ميان آوريم.

ارزيابي مفاهيم كنوني و جديد رفتار انطباقي را مي توان با كوششهايي كه اخيرا براي شرح بهتر عقب ماندگي ذهني شده است، رديابي كرد در طول دوره تجديد نظر و تحول و بازسازي قانون( در ايالات متحده آمريكا) عقب ماندگي ذهني بر حسب رفتار ناسازگارانه تعريف شد.(كاگين، 1978)

نقش رفتار انطباقي در ارزيابي و طبقه بندي افراد غير عادي به صورت گسترده اي مشخص شد و در سال 1959 انجمن آمريكايي نخستين راهنماي رسمي خود را منتشر و نقيصه هاي رفتار انطباقي را رسما تعريف نمود. راههاي  مذكور دو مقوله عمده براي رفتار انطباقي در نظر گرفت. يكي ميزان توانايي عملكرد فردي و خودكفايي بود و ديگري اينكه در چه حد فرد مسئوليتهاي شخصي و اجتماعي را بنابر خواستهاي محيط و فرهنگي كه در آن زندگي مي كند و از روي رضايت مي پذيرد انجام مي دهد (هبرت 1971)

رفتار انطباقي يعني موفقيت در كنار آمدن و يا مقابله با درگيريهاي روزانه نشان دهنده اين است كه فرد كمبودي از نظر هوش ندارد. (ليلاند 1979)

به عبارت ديگر اگر شخصي قادر به كنار امدن با محيط خود باشد، رفتار هوشمندانه از خود نشان مي دهد. بنابراين مي توان از رفتار انطباقي به هوش يك فرد پي برد و اينكه تصور كنيم تمام رفتارهاي انطباقي نتيجه فرايند هوش باشند. زيرا فردي كه دچار وابستگي يا بي ثباتي هيجاني دارد، كمتر توانايي كنار آمدن با مشكلات محيط خود را دارد تا فردي كه اين مشكلات را ندارد، اگر چه اين دو يكسان هستند. (زامياد، 1370)

رفتار سازشي و ناسازگارانه

رفتار سازشي يا انطباقي، عبارت است از هر نوع رفتاري كه بتواند توانايي و مهارت ارگانيسم را براي وفق دادن فرد با يك موقعيت محيطي به خصوص افزايش دهد. (معنوي 1368)

رفتار سازشي به تسلط فرد بر محيط و احساس كنار آمدن با خودش را مي گويند.(ساراسون، ساراسون، 1371)

انطباق يا سازگاري: رابطه يك فرد با محيط و يا خود دروني شخص را گويند.( رئيسي، 1379)

بهنجار : يك فرد زماني بهنجار است كه مشخصات او در داخل محدوده تغييرات جمعيتي كه وي به آن تعلق دارد قرار گرفته باشد. (رئيسي،1379)

بهنجار سازگاري فرد در مقابل محيط همراه با ويژگيهاي كارآمدي در ادراك، خودشناسي، توانايي در كنترل اختياري رفتار، عزت نفس و پذيرش، توانايي در برقراري روابط محبت آميز و باروري در فعاليتهاي كاري. (هيلگارد، براهني، 1373)

رفتار ناسازگارانه: هر فعاليتي كه از لحاظ مهارت فرد براي دست و پنجه نرم كردن موثر با مشكلات استرسهاي زندگي كه جنبه غير عملي و ضد سازندگي داشته باشد. (رئيسي، 1379)

رفتار غير انطباقي نه تنها نابهنجاري است بلكه باعث نگراني فرد، خانواده و دوستانش و يا جامعه نيز مي گردد.

عدم انطباق علل بسياري دارد و دامنه آن از ترسهاي مزاحم يا تحريف شديد واقعيت و  ناتواني در برقراري رابطه گسترده است. (ساراسون، ساراسون، 1371)

بهنجاري يك افسانه ايده آل است (فرويد)

بهنجاري مطلق قابل وصول نيست چون شخص بهنجار بايد از جميع افكار و احساسات خود آگاه باشد (ك. ايسلر)

بهنجاري عبارت است از توانايي زندگي بدون ترس، احساس گناه، اضطراب و قبول مسئوليت براي اعمال خود (اوتورانك)

بهنجار توانايي شخص براي كسب احساسهاي اجتماعي و سازنده بودن به سلامت رواني مربوط است توانايي كاركردن اعتماد به نفس را بيشتر كرده  شخص را براي سازگاري توانا مي سازد. (آدلر)

 

 

فهرست مطالب بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول
  • مقدمه
  • طرح مساله
  • اهميت پژوهشي
  • هدف پژوهشي
  • فرضيه  تحقيق
  • تعريف عملياتي
  • فصل دوم
  • ادبيات (مروري بر نظريات )
  • تاريخچه مفاهيم رفتار انطباقي (سازشي)
  • نعريف رفتار سازشي و ناسازگارانه
  • تعريف كودكان و نوجوانان ناسازگار
  • طبقه بندي و بررسي ويژگيهاي مشكلات رفتاري
  • طبقه بندي كودكان و نوجوانان ناسازگار
  • عوامل موثر در پيدايش اختلالات رواني و ناسازگاري در كودكان
  • ديدگاههاي سبب شناسي مشكلات رفتاري
  • علل مشكلات رفتاري
  • اختلاف يادگيري در كودكان
  • ناسازگاري كودكاني و نوجوانان بر حسب سن
  • چه رابطه اي بين اختلالهاي رفتاري اوليه و مشكلات بعدي وجود دارد ( همه گير شناسي)
  • عوامل رواني و اجتماعي ناسازگاري در كودكان
  • شناسايي و دخالت اوليه كودكان ناسازگار
  • چگونه به پرورش اعتماد به نفس در فرزندانمان كمك كنيم
  • آموزش درماني
  • فصل سوم
  • روش تحقيق
  • ابزار اندازه گيري متغيرها
  • اعتبار تست مقياس واينلند
  • روش اجرا
  • فصل چهارم
  • تجزيه و تحليل داده ها و ارائه نتايج
  • فصل پنجم
  • بحث در نتايج
  • محدوديت ها و پيشنهادات
  • منابع و مآخذ
  • ضمائم

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر را به قیمت 11000 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=6636
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی ميزان رفتار ناسازگارانه و اختلال رفتاری عدم اعتماد به نفس در بين دانش آموزان دختر و پسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.