0
0

دانلود مقاله بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر

577 بازدید

رويكرد شناختي و رواني شناسي امروزه مورد توجه بسيار قرار گرفته است وبيشتر از هر رويكرد ديگري مورد تجربه واقع مي شود.رويكرد شناختي معتقد است كه ريشه رفتارهاي انسان در نوع تفكر و نگرش وطرز تلقي مي گويد:‌«نخستين اصل شناخت گرايي… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر دنبال نمایید. این فایل شامل 110 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر

مشخصات فایل بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر

عنوان: بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 110
حجم فایل : 93 کیلوبایت

بخشی از  مقاله بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

زمينه مسئله

مقدمه

در اين بخش زمينه اي بر روان درماني و تئوري ها و تحقيقات انجام شده در رابطه با مسئله تحقيق (ارتباط تفكرات غير منطقي با بروز حالات اضطراب) مورد بحث قرار مي‌گيرد.بشر در ابتدا امراض رواني را پديده اي ماورا الطبيعه مي دانست و از طريق جن گيري به درمان امراض مي پرداخت. مثلا جمجمه را سوراخ مي كرد و روح پليد را آزاد مي كرد.بقراط (460 تا 370 قبل از م) با تئوري هاي تازه خود اساس اين علم را پايه ريزي كرد. او مركز فعاليت هاي بشر را مغز مي دانست و اختلال در آن را سبب بروز امراض رواني مي دانست.

تلاشي كه از زمان بقراط شروع شده بود به وسيله آريتوس Aritus و سورانوس Soranus ادامه يافت اما با مرگ يكي ديگر از علماي آن زمان به نام گالن Gallen (110-130 ق.م) متوقف ماند.دانشمندان و حكما حالات نوروتيك را از روزگاران باستان مي شناخته اند ملاي رومي در مثنوي قصه كنيزكي كه دچار سوداي عشق شده بود را مي گويد كه چگونه ناكامي و محروميت حالاتي از بيماري رواني را در او ايجاد كرده بود. طبيب الهي با پرستش و پاسخ نخست از ممالك شهرها و كوي و برزن نام مي برد تا به ديار معشوق مي رسد و سپس نام معشوق را جستجو مي كند و با تدبير حكيمانه كنيزك را درمان مي كند.

بيانات دانشمندان اسلامي چون بوعلي سينا درباره ادراك، احساس، عواطف كه براي تبين آنها از زير بناي زيستي استفاده هاي دقيقي انجام شده و متاسفانه به دليل عدم آگاهي دانش پژوهان مسلمان و يا شايد سهل انگاري آنان ناديده گرفته شده است ميدان بزرگي از تحقيق را در اين زمينه پيش رو قرار مي دهد.در قرن شانزدهم شخصي به نام وايوز Vives يك قرن قبل از هايز و سه قرن قبل از فرويد درباره افكار و تاثير عواطف بر آن بحث مي كرد و اين نوشته ها شباهت بسياري با نوشته هاي فرويد دارد. پاراسلوس Paraceluses و واير Weyer نيز سعي بر جدائي روان شناسي طبي از الهيات كردند.

در قرن نوزدهم هر چند در زمينه آناتومي و فيزيولوژي اعصاب پيشرفت محسوسي روي داد هنوز توسعه روان شناسي در  اختيار فلاسفه اي چون: بيكن (قرن 17) دكارت قرن 18 هابز، مالبوانش و اسپينوزا بود.در1796 م. ويليام توك Tuke بيمارستاني در انگلستان ترتيب داد و فيليپ پينل pinel در قرن 18 رياست بزرگترين بيمارستان رواني فرانسه را به عهده گرفت و فرايك Fricke در سال 1795 در آلمان گامهايي در همين زمينه برداشت بنجامين راش Rash نيز در سال 1800 در آمريكا به اقدامات مشابهي دست زد.

ظهور مسمريزم Mesmerism در قرن نوزدهم و شناخت هيپنوتيزم در ايجاد پيسكوآناليز و تئوري هاي جديد شخصيت تاثير بسزايي داشت.شاركو و برنهايم به منظور تحقيق و درمان از روش هيپنوتيزم كمك گرفتند. پيرژانه Jonet نيز با تحقيق در زمينه «از هم گسيختگي شخصيت» به پيشرفت اين زمينه كمك كرد.

روان درماني از سه جريان تاريخي ريشه مي گيرد:

  • روش جادوئي برخورد با مشكلات انساني.
  • روش هاي تداوي مذهبي.
  • روش هاي علمي در روان درماني، (احمد احمدي 1363).

با وجود انكه بشر از ديرباز به نقش سازنده و پر اهميت روابط كلامي در تغيير طرز فكر، احساس و رفتار آدميان واقف بوده و هميشه اين شيوه را در ترغيب افراد به انجام اموري كه مقبوليت اجتماعي داشته است به كار مي داشته معهذا بايد روان درماني را به معنايي كه امروز در روان شناسي باليني مطرح است دانشي نوخاسته دانست گرچه پينل در قرن 18 با سعي در شناخت هر چه بيشتر بيماران روحي و ايجاد روابط انساني با آنان اصول روان درماني را تا حدودي منظور داشت و با وجود انكه در همان قرن مسمر (Mosmer) پديده رواني هيپنوتيزم را در درمان بعضي از ناراحتي ها به كار بست. معهذا بايد اواخر قرن نوزدهم را سالهاي آغاز كاربرد منظم تكنيك هاي روان شناسي در درمان بيماري هاي رواني بدانيم. شاركو (Charcot) با كاربرد هيپنوتيزم و بروئر با تشويق و ترغيب بيماران به بيان آزادانه آنچه در درون دارند و فراهم داشتن محيطي كه در آن بيمار بتواند بدون بازداري هاي گوناگون آنچه مي خواهد بگويد فصل جديدي را در درمان بيماري هاي رواني گشودند. فرويد كه تحت تاثير افكار شاركو و بروئر بود و خود نيز مدتي هيپنوتيزم را در موارد معيني به كار برده بود با مطالعه دقيق روش هاي پيشنهادي اين دو و تجربياتي كه خود اندوخته بود مكتب روان كاوي را بنياد نهاد. نهضت او انگيزه اي بود براي روان شناسان اروپائي و امريكائي كه فصول جديدتري بر كتاب روان درماني بيفزايد و مكاتب نويني را پيشنهاد نمايند (اخوت،1335)

 

فهرست مطالب مقاله بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • بيان مسئله
  • سوال تحقيق
  • ضرورت تحقيق
  • اهداف پژوهش
  • فرضيه
  • تعريف عملياتي واژه ها
  • واژه ها
  • فصل دوم
  • زمينه مسئله
  • تعريف روان درماني
  • اهداف روان درماني
  • درجات رواني درماني
  • روش هاي روان درماني
  • بيماري رواني از نظر فرويد
  • فرضيه ها و مفاهيم بنيادي روانكاوي
  • تعريف روانكاوي
  • هدف روانكاوي و روان درماني تحليل
  • هدف روان درماني تحليل گر1
  • انسان از ديدگاه مكتب رفتار گرائي
  • فرضيه هاي رفتارگراي
  • بيماري رواي از ديدگاه مكتب يادگيري
  • رفتاردرماني
  • تكنيك هاي رفتاردرماني
  • رفتار درماني شناختي
  • انسان ازديدگاه روان شناسي انسان گرايي
  • اصول و فرضيه هاي روانشناسي انسان گرايي
  • روان شناسي شناختي
  • فرضيات شناخت درماني
  • انسان در نظريه شناختي
  • بيماري رواني در نظريه شناختي
  • اهداف روان درماني شناختي
  • روش و شيوه شناخت درماني
  • نقش درمانگر درنظريه شناختي
  • فنون و اجزا شناخت درماني
  • محدوديت هاي شناخت درماني
  • نظريه درماني عقلاني عاطفي (اليس)
  • مفاهيم بنيادي نظريه اليس
  • نظريه شخصيت اليس
  • اضطراب و بيماري رواني در نظريه عقلاني و عاطفي
  • تفكرات غير منطقي
  • روان درماني در نظريه عقلاني عاطفي
  • فرايند درماني
  • نقش درمانگر
  • اضطراب
  • سطوح اضطراب
  • خلاصه
  • مباني نظري اضطراب
  • نظريه هاي يادگيري
  • نظريه هاي اصالت وجودي
  • نظريه هاي شناختي
  • نظريه هاي زيست شناختي
  • عوامل اضطراب و تنيدگي
  • پاسخ هاي سيستم ايمني
  • پاسخ هاي شناختي به اضطراب
  • دو مورد از تحقيق انجام شده در زمينه اين پژوهش
  • فصل سوم
  • روش تحقيق
  • جامعه آماري
  • متغيرهاي پژوهشي
  • فرضيات مربوط به كنترل متغيرها
  • ابزار تحقيق
  • روش هاي آماري
  • محدوديت هاي روش ها و چگونگي تاثير آن بر تحقيق
  • فصل چهارم و پنجم
  • تجزيه و تحليل داده ها
  • فرضيه
  • خلاصه
  • منابع و مأخذ

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر را به قیمت 11500 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=6569
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی رابطه بين باورهای غير منطقی و ميزان اضطراب در دانشجويان پسر و دختر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.