0
0

دانلود مقاله بررسی رابطه نگرش به تقلب با نگرش مذهبی در بين دانشجويان

601 بازدید

نقش متغيرهاي شناختي، شخصيتي و اجتماعي در تبيين رابطة بين نگرش مذهبي و و تقلب دانشجويان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اما كمتر به صورت تجربي مورد بررسي قرار گرفته است؛ بدين‌منظور در اين پژوهش به بررسي رابطة نگرش… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی رابطه نگرش به تقلب با نگرش مذهبی در بين دانشجويان دنبال نمایید. این فایل شامل 90 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی رابطه نگرش به تقلب با نگرش مذهبی در بين دانشجويان

مشخصات فایل بررسی رابطه نگرش به تقلب با نگرش مذهبی در بين دانشجويان

عنوان: بررسی رابطه نگرش به تقلب با نگرش مذهبی در بين دانشجويان
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 90
حجم فایل : 195 کیلوبایت

بخشی از  مقاله بررسی رابطه نگرش به تقلب با نگرش مذهبی در بين دانشجويان را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

ادبيات و پيشينه تحقيق :

در بسياري از پژوهشهاي جامعه شناسي تعليم و تربيت اين پرسش مطرح مي شود كه چرا اعضاي برخي از گروه هاي اجتماعي در مقايسه با ساير مشابه به پيشرفتهاي تحصيلي بالاتري نايل مي شوند.

شواهد آماري گسترده اي نشان مي دهد كه بطور كلي نگرش مذهبي و ديدگاهيي كه به تقلب دارد  از پايين هرم طبقات اجتماعي به سمت بالا سير صعودي مي پيمايد، به اين ترتيب فرزندان افراد متخصص معمولاً بيش از طبقات كارگر به موفقيت تحصيلي از آن رنج مي برند و گاهي هم از اين كار سود برده اند. .

تقلب  را مي توان نتيجه چند عامل دانست: سلامت نبودن  دانش آموز، تعداد دانشجويان در كلاس ، كيفيت مدرسه و ميزان نبود علاقه اساتيد  به جلوگيري از اين  امر. چنين به نظر مي رسد كه مهمترين عامل، تنها عبارت است از عدم ميزان علاقه دانشجويان  پاسخ درست و نبود منبعي براي بازخاست آنان از ميزان يادگري از همان درس ( ميربها 1384)..

بطور كلي دانشجويان  طبقه متوسط با مراجعه بيشتر به دانشگاه  و بحث دربارة نگاه مذهب به دانشجو و كرده هاي اين دسته  علاقه ايي از خود نشان نمي دهند كه به اين صورت يك دانشجو نيمه متوسط به دليل نبود نگرش مذهبي تن به هر كار غير اصولي (تقلب) مي دهد .

«دوگلاس»1 نگرش‏ها دو نقش اصلى دارند. از يك سو، نسبتا پايدارند؛ براى مثال، فرديت هر كس و اينكه او در تمامى عمر خويش همان است كه هست ناشى از همين نقش مى‏باشد. از سوى ديگر، نگرش‏ها مى‏توانند دگرگون شوند، اما دگرگونى آن‏ها نسبتا به كندى و از طريق ساز و كارهايى كه قابل بررسى هستند انجام مى‏گيرد. بدين ترتيب، معلوم مى‏شود كه چگونه يك فرد در عين آنكه در همه عمرش خود را حفظ مى‏كند مى‏تواند دگرگون شده و با وضعيت‏هاى اجتماعى و شرايط تازه زندگى انطباق حاصل نمايد؛ او مى‏تواند در يك موقعيت عقيده‏اى داشته باشد و در موقعيتى ديگر عقيده‏اى متفاوت با آن. به عبارتى ديگر، در جامعه‏اى كه به سرعت در حال تغيير است، افراد بايد خود را با تغيير هماهنگ كنند و ميان نگرش‏هاى عميق خود و تغييرات سريع جامعه سازش پديد آورند؛ يعنى نسبت به موقعيتى آگاهى پيدا كرده و آن را بپذيرند.[1]

نظريه‏هاى تغيير نگرش

در روان‏شناسى اجتماعى موضوع تغيير نگرش در چارچوب چهار الگو مورد بحث قرار گرفته است. اين چهار دسته عبارتند از: الگوهاى يادگيرى با جهت‏گيرى محرك ـ پاسخى، الگوهاى شناختى شامل الگوى قضاوت اجتماعى، الگوهاى هماهنگى شناختى و بالاخره الگوهاى كاركردى كه تا حدودى جنبه بينابين الگوهاى يادگيرى محرك ـ پاسخى و شناختى را مورد توجه قرار داده‏اند.

1- ميرافضلي آراني، فاطمه، علل تقلب دانش اموزان ، مركز تحقيقات نظام وفا شهرستان آران و بيدگل،                 83 ـ 1382

تقلب از بزرگترين دشمناني مي‌باشد كه دانش آموز مجبور است با آن روبرو شود و براي ارضاء خود كه همان نمره مي باشد و منفي نگاه نكردن جامعه و خانواده دانش آموز مجبود به اين كار مي شود.

2- عکاشه گودرز”بررسی فراوانی وعلل تقلب امتحاني   در دانش آموزان”

شورای تحقیقات اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان 1381

جان سی مکسول در کتاب هنراندیشیدن که در سال 1386 منتشر شد،می گوید تا زمانی که فکر با هدف پیوند نخورد،هیچ دستاورد هوشمندانه ای حاصل نمی شود.همچنین می گوید رویاپردازان منجیان جهان   هستندـ چیزهایی را که باید روی آنها تمرکز داشته باشید جلوی چشم خود قرار دهید. حتي نمي توان تفكر يك دانشجو حتي با تقلب را مانع شد. جان سي مكسول ترقي بشر را در در سطوح مختلف ولو به هرقيمتي را نبود نگاه مذهبي به پيشرفت هاي انساني دانست . وي افزود شايد اين پيشرفت را اگر با نگاه مذهبي انجام دهيم شايد كمي آهسته دنيا به تكامل برسد ولي پراز معنويت كه هيچ موجودي و شيئي حتي درخت از آن آسيب نمي بيند و چه بسي از ان سود خواهد برد

استاد دانشگاه ایالتی جورجیا،دیوید شوارتز می گوید:

در زمینه ی موفقیت افراد با مقیاس متر،کیلوگرم و مدارک دانشگاهی و سابقه خانوادگی سنجیده نمی شوند بلکه با اندازه افکارشان  كه چقد خدا را در كارهايشان دخالت دادند مورد سنجش قرار می گیرند.

لئوتولستوی نویسنده گفته است:همه در فکر تغییر جهان هستند اما کسی به فکر تغییر دادن خود نیست.

جیمز آلن فیلسوف روح انسان،در کتاب آن گونه که انسان می اندیشد می نویسد:افکار و اعمال خوب هرگز نمی تواند به نتایج بدی منجر شود.اعمال و افکار بد نیز هرگز نمی تواند به نتایج خوبی منجر شود مانند این است که بگوییم از ذرت جز ذرت نمی روید و از علف هرز جز علف هرز به بار نمی آید.اگر می خواهید به موفقیت برسید،بذر خوب فکر کردن را بکارید.

اچ ال منکن نویسنده مشهور گفته است:من حدس می زنم بیش از 80 درصد افراد بشر بدون حتی یک فکر از خود،زندگی را به پایان می رسانند.

دنیس ویتلی در کتاب خود که در سال 1386 منتشر شد در صفحه 43 می گوید:اگر ذهن خود را به روی تفکر امکان گرا باز کنید خود را در معرض کارهای ممکن زیادی قرار می دهید.

نتیجه درست = زمان مناسب + محیط مناسب + افراد مناسب + فکر درست

فیلسوف فرانسوی هندی ـ لویی برگسون که جایزه ی نوبل ادبیات را در سال 1927 برده گفته است:که انسان باید «همچون مرد عمل فکر کند و مانند مردی متفکر عمل کند.فکری که هیچ کاربردی نداشته باشد چه فایده ای دارد؟ تفکری که از عمل فاصله بگیرد بهره ور نیست.»

مارک فیشر در کتاب خود در صفحه 60 که در سال 1386 منتشر شده است می گوید:موفقیت به کسانی رومی آورد که کوهستان کاملی از افکار طلایی دارند و مدام آن را حفاری می کنند.توانایی تمرکز طولانی مدت،برای رسیدن به موفقیت های دشوار ضروری است.

در دهه 1930، از تعدادی راهبه خواسته شد در مورد زندگی شخصی خود چند خطی بنویسند. آنها به توصیف خاطرات دوران كودكی، مدارسی كه در آن درس خوانده بودند، تجارب مذهبی و مسائلی كه باعث شد به صومعه روی آورند، پرداختند. در ابتدا این یادداشت‌ها برای بررسی آینده شغلی راهبه‌ها به‌كار گرفته شد، اما نهایتاً به‌ طور كامل فراموش شدند.

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی رابطه نگرش به تقلب با نگرش مذهبی در بين دانشجويان را به قیمت 11000 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=6459
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی رابطه نگرش به تقلب با نگرش مذهبی در بين دانشجويان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.