0
0

دانلود مقاله بررسی آموزش الکترونیک

922 بازدید

آموزش الکترونیکی از فن آوری های اطلاعات و رایانه برای ایجاد تجربه های یادگیری است، براساس این تعریف یادگیری الکترونیک دربرگیرنده طیف متنوعی از ابزارهای فن آوری اطلاعات است و با توجه به رشد کمی و کیفی و افزایش قابلیت های اینترنت… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی آموزش الکترونیک دنبال نمایید. این فایل شامل 42 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی آموزش الکترونیک

مشخصات فایل بررسی آموزش الکترونیک

عنوان: بررسی آموزش الکترونیک
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 42
حجم فایل : 114 کیلوبایت

بخشی از  مقاله بررسی آموزش الکترونیک را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مقدمه

با گسترده شدن فناوری اطلاعات و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور به عمق جامعه ، ابزار ها و روش های آموزش نیز دچار تحول شدند. تحول این ابزار ها و روش ها در جهتی است که هر فرد در هر زمان و هر مکان بتواند با امکانات خودش و در بازه زمانی که خودش مشخص می کند مشغول یادگیری شود. در سال های نه چندان دور آموزش از راه دور مطرح شد. این نوع آموزش ویژگی های خودش رو دارد و دارای مزایا و معایبی است. ابتدا آموزش به صورت مکاتبه ای بود و تنها راه ارتباط استفاده از نامه بود. با پیشرفت تکنولوژی و از همه مهمتر ارزان تر شدن هزینه استفاده از تکنولوژی، استفاده از ابزار های جدید تر برای انتقال دانش مطرح شد. با به وجود آمدن و گسترش اینترنت این پدیده جدی تر دنبال شد و ابزار ها و روش ها و استاندارد هایی برای آموزش الکترونیک مطرح شد و هر روز اصلاحات جدیدتری در این زمینه انجام می شود.در واقع می شه گفت آموزش الکترونیکی استفاده از ابزار های انتقال اطلاعات به صورت الکترونیکی (مثل اینترنت) برای انتقال اطلاعات و دانش است.امروز اول راجع به دو کلمه training و learning صحبت می کنم. Training به معنی آموزش دادن است و learning به معنی یاد گرفتن است. در رویکرد سنتی از روش آموزش دادن استفاده می شود که چون همراه با زور و اجباره باعث افت تحصیلی دانش آموز می شود و حتی ممکن است مشکلاتی در خارج از محیط آموزشی برای دانش آموز پیش بیاورد. اما در رویکرد جدید از روش آموزش گرفتن استفاده می مس شود. چون در این روش فرد، خود می خواهد یاد بگیرد بنابر این زور و اجباری هم در کار نیست و در نتیجه مشکلات قبلی به وجود نه خواهد آمد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات، انقلابی در تجارت، صنعت، خدمات و روابط اجتماعی ایجاد کرده و آموزش و یادگیری را نیز دستخوش تحولات عميق و بنیادین نموده است. به طوری که در بیانیه اجلاس جهانی یونسکو، که در پاریس، در سال ۱۹۹۸، در زمینه آموزش عالی برگزار شده بود، آماده است: «مؤسسات آموزش عالی باید نخستین نهادهایی باشند که از مزیت ها و امکانات بالقون فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره مند می شوند و باید برای هماهنگی با عصر اطلاعات و تبیین نظام های مجازی، نسبت به راه اندازی محیط های نوین آموزشی اقدام نمایند. مبحث یادگیری الکترونیکی آموزش الکترونیکی، یا دانشگاه مجازی در طول سال های اخیر به عنوان یکی از کاربردهای مهم فناوری جدید اطلاعات و ارتباطات در جهان مطرح بوده است و اکثر دانشگاهای مشهور جهان در زمينه گسترش آموزش از این طریق دست به اقدامات مهمی زده اند . بسیاری از دانشگاه های آمریکایی و اروپایی اقدام به راه اندازی این نظام آموزشی در دانشگاههای خود کرده اند، مزیت های بسیار این نوع نظام آموزشی و رغبتی که دانشجویان برای استفاده از آن نشان داده اند موجب شده تا آمار ثبت نام کنندگان این نظام آموزشی در برخی دانشگاهها به چند صد هزار دانشجو برسد، اما باید تأکید کنیم که همین مسئله باعث شده در باره جنبه ها و روایاتی متعاد آن تحقیقات بسیاری انجام شود.در ایران پایانه به این نکته مهم اشاره شود که نظام آموزشی الکترونیکی را تحت تأثیر قرار می دهد و آن جمعیت جوان ۷۰ درصدی است که از یک سو تمایل شدید برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیلات عالی را دارند و در سوی مقابل، موضوع نظام آموزشی توانایی پذیرش تنها ۲۵ درصد از متقاضیان را دارد. این موضوع راه اندازی و توسعه هرچه سریع تر دوره های آموزش الکترونیکی را در دانشگاههای ایران بیش از پیش ضروری می سازد .

تعریف و اصطلاح شناسی آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی یا E-Learning به طور خلاصه عبارت است از استفاده از IT فناوری اطلاعات) در امر آموزش. این کار عمدتاً از طریق نرم‌افزارها، یا اینترنت، یا تلفیقی از این دو صورت می‌پذیرد. آموزش الکترونیکی یا E-Learning به طور خلاصه عبارت است از استفاده از IT فناوری اطلاعات) در امر آموزش. این کار عمدتاً از طریق نرم‌افزارها، یا اینترنت، یا تلفیقی از این دو صورت می‌پذیرد.

به طور کلی منظور از E-Learning یا آموزش الکترونیکی بهره‌گیری از سیستم‌های الکترونیکی مثل کامپیوتر، اینترنت، دیسک‌های چندرسانه‌ای، نشریه‌های الکترونیکی و خبرنامه‌های مجازی نظایر این‌هاست که با هدف کاستن از رفت و آمدها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه و در ضمن یادگیری بهتر و آسان‌تر صورت می‌گیرد.

فهرست مطالب مقاله بررسی آموزش الکترونیک, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       1
  • تعریف و اصطلاح شناسی آموزش الکترونیکی     3
  • تاریخچه فناوری آموزش الکترونیکی    6
  • تاریخچه و وضعیت آموزش الکترونیکی در ایران                10
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات ، نقش آن در یادگیری             12
  • دامنه آموزش الکترونیک        12
  • ویژگی های آموزش الکترونیکی            14
  • زیرساخت ها و ابزارهای لازم برای آموزش الکترونیکی     18
  • زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی، و ارزشی:      19
  • زیرساخت های اقتصادی:       19
  • زیرساخت های مدیریت و رهبری:        19
  • موانع و مشکلات استفاده از نظام آموزش الکترونیکی          20
  • جهانیشدن آموزش    22
  • مقایسهی‌ آموزش الکترونیکی با آموزش سنتی‌ در عصر جهانیشدن      27
  • مزایا و معایب آموزش الکترونیکی        28
  • چالشهای آموزش الکترونیکی در سازمانها در عصر جهانیشدن            29
  • نتیجه گیری             32
  • منابع        35

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی آموزش الکترونیک را به قیمت 10000 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=6214
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی آموزش الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.