0
0

دانلود تحقیق بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

641 بازدید

امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جايگاه خاص برخوردار است ،‌پيشرفت صنعتي و اقتصادي در سال هاي اخير كه رفاه و آسايش بيشتري را به ارمغان آورده است و به شمار بيشتري از مردم اين امكان را بخشيده است كه نسبت به گذشته بخش بيشتري از اوقات… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دنبال نمایید. این فایل شامل 99 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

مشخصات فایل بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

عنوان: بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 99
حجم فایل : 159 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

1- مقدمه :

در سايه ي تحولات عظيم علمي و فناوري هاي جديد در جهان امروز پديده اي بنام اوقات فراغت شكل گرفته است پديده اي كه از يك سو زمينه اي مناسب براي رشد ابعاد مختلف وجود آدمي و رسيدن به كمال و سعادت است و بستري مطلوب براي رشد و شكوفايي استعدادهاي نهفته در درون و از سوي ديگر آبستن مشكلات جدي و جديدي براي نسل امروز و نسل هاي آينده است كه اگر با علم و آگاهي با آن روبرو نشويم و برنامه اي مدون و منظم براي برخورد با آن نداشته باشيم ‌،دچار صدمات و لطمات جبران ناپذيري خواهيم شد .

توجه به اين نكته بسيار مهم است كه اوقات فراغت بخش جدايي ناپذير زندگي امروزي است كه نحوه ي گذراندن آن هم ممكن است باعث سلامت ،‌رشد و كمال فرد شود و هم موجب كندي ،‌انحراف و انحطاط آدمي گردد بخصوص در دوره ي نوجواني ،‌اوقات فراغت اهميت زيادي دارد زيرا نوجوان از يك سو مايل به برقراري ارتباط با ديگران ‌،به ويژه همسالان است ،‌از يكنواختي گريزان است و در كارها و امور زندگي خود تنوع مي خواهد و از سوي ديگر هنوز به پختگي كامل نرسيده است اگر نوجوان براي گذراندن اوقات فراغت ،‌درست راهنمايي نشود ممكن است به انجام اموري گرايش پيدا كند كه آثار نامطلوبي براي او خواهد داشت .

والدين بايد در داخل منزل فضايي بوجود بياورند كه نوجوان بخشي از اوقات خود را در كنار پدر و مادر بگذراند درست است كه او به همسالان و دوستان گرايش بيشتري دارد ولي اگر والدين با وي ارتباط عاطفي و اجتماعي مناسب داشته باشند نوجوان با آنان هم صحبت مي شود ،‌از گفتگو با آنان لذت مي برد و در برقراري ارتباط با ديگران نيز افراط يا تفريط نمي كند از طرف ديگر چون نوجوان در طول روز در مدرسه به سر مي برد و در بيرون از مدرسه نيز عمدتا‌ً‌ با دوستان خود ارتباط دارد ،‌نقش مدرسه در راهنمايي او براي گذراندن اوقات فراغت بسيار مؤثر است مدرسه مي تواند فعاليت هاي فرهنگي و تفريحي سالم پيش بيني كند و بطور غيرمستقيم رفتارهاي ديني ،‌اجتماعي و فرهنگي مورد انتظار را در دانش آموزان تقويت نمايد بويژه در ايام تابستان كه دانش آموزان از درس و بحث و تكليف رسمي فارغ شده اند تنظيم برنامه ي مناسب براي اوقات فراغت آنان لازمه ي رشد و كمال ايشان است والدين و مربيان نبايد بطور افراطي در كارهاي نوجوان دقيق شوند ،‌ ولي بررسي  ،‌قضاوت و داوري درباره ي رفتار او و نحوه ي سپري نمودن اوقات فراغت را هميشه در نظر داشته باشند.

2- موضوع تحقيق و تبيين آن:

موضوع تحقيق :‌”بررسي ميزان و نحوه ي گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحيه 2 شهر يزد”

تبيين موضوع تحقيق :

فراغت در لغت آسودگي و آسايش معمولاً در مقابل اشتغالات و درگيري هاي روزمره كه نوعاً‌موجب خستگي مي گردد بكار مي رود اما فراغت از ديدگاه جامعه شناسي به اين استنباط عام محدود نمي شود و تعريف و تبيين آن عملاً‌به گشايش باب وي‍ژه اي در حوزه ي اين علم تحت عنوان جامعه شناسي فراغت انجاميده است اوقات فراغت را مي توان مهم ترين و دلپذيرترين اوقات آحاد بشر دانست اين اوقات مستعد است كه براي مؤمنان لحظه هاي نيايش با معبود ،‌براي عالمان دقائق تفكر و تعمق و براي هنرمندان زمان ابداع و ساختن باشد .

در عين حال براي عده اي نيز اوقات فراغت ملال آورترين لحظه هاست اوقات فراغت از ديدگاه هاي متفاوت تعاريف متمايزي مي يابد اما اغلب در اين مورد اتفاق نظر دارند كه اين اوقات عبارتست از ساعاتي كه بايد بدون اجبار صرف اموري شود كه شخص به آن تمايل دارد تا حد ممكن نبايد باشد يا منبع درآمدي براي شخص محسوب گردد بلكه به سبك تنوع ،‌ايجاد سرگرمي و فراهم آوردن امكانات رشد فكري و جسمي در راستاي تعادل و رسيدن به ارزشهاي معنوي منجر گردد حال اين سؤال پيش مي آيد كه نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را صرف چه كاري مي كنند؟‌آيا بدنبال بدست آوردن نشاط و تجديد قواي جسمي و روحي خود مي كنند يا فراغت آنان صرف از خود بيگانگي و مترادف بيكاري قرار مي گيرد؟

اين مهم است كه اين اوقات اگر بصورت صحيح و اصولي مورد بهره برداري قرار گيرد مي تواند بخشي از مشكلات اجتماعي و فرهنگي و آموزشي ها را پاسخ دهد و نيز مي تواند مانعي براي بروز رفتارهاي نابهنجار در نوجوانان و جوانان ،‌اين آينده سازان واقعي جامعه قرار گيرد برنامه ريزي هاي علمي و سازنده براي گذراندن اوقات فراغت مي تواند جوانان و نوجوانان يك جامعه را اعم از دختر و پسر در جهت رشد شخصيت و نيروي خلاق از پيش برد و در عين حال بي توجهي نيز ممكن است سبب تزلزل شخصيت ،‌انحراف‌ ،‌كجروي و در نتيجه به هدر رفتن نيروي فعال او شود.

 

 

فهرست مطالب تحقیق بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول : مبادي تحقيق
  • 1مقدمه       1
  • 2موضوع تحقيق و تبيين آن     3
  • 3بيان مسأله مورد پژوهش (مشكل چيست؟)             5
  • 4انگيزه محقق در انتخاب موضوع           7
  • 5هدف تحقيق             8
  • 6ضرورت تحقيق (اهميت مسأله مورد پژوهش)      9
  • 7واژه ها و اصطلاحات اين تحقيق           11
  • فصل دوم : بررسي پيشينه پژوهش
  • الف- سابقه نظري تحقيق        12
  • تاريخچه 21
  • ب- سابقه عملي تحقيق            24
  • 1- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در جهان         24
  • 2- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در ايران         29
  • 3- بررسي پژوهشهاي مشابه موضوع تحقيق در محل تحقيق               34
  • ج- نقد و بررسي پ‍ژوهشهاي انجام شده مشابه موضوع تحقيق              36
  • فصل سوم:روش تحقيق (متدلوژي)
  • الف- فرضيات         37
  • 1تعريف فرضيه        37
  • 2انواع فرضيه           37
  • 3فرضيات اين تحقيق                38
  • 4سؤالات پژوهشي    38
  • ب- جامعه آماري و نمونه گيري            39
  • 1- تعريف جامعه آماري          39
  • 2- جامعه آماري اين تحقيق     39
  • 3- تعريف نمونه گيري           39
  • 4- انواع نمونه گيري              40
  • 5- نمونه گيري در اين تحقيق                 40
  • ج- جمع آوري اطلاعات         43
  • 1- تعريف روش جمع آوري اطلاعات   43
  • 2- انواع روشهاي جمع آوري اطلاعات                 43
  • 3- روش جمع آوري اطلاعات در اين تحقيق         47
  • 4- تعيين روايي روش جمع آوري اطلاعات          47
  • 5- تعيين پايايي روش جمع آوري اطلاعات            48
  • د- روش تحقيق       48
  • 1- تعريف روش تحقيق           48
  • 2- انواع و روش هاي تحقيق 49
  • 3- نوع و روش اين تحقيق     50
  • فصل چهارم: تجزيه و تحليل اطلاعات
  • الف- تجزيه و تحليل سؤالات چند جوابي پرسشنامه (با جدول فراواني و درصدي و رسم نمودار ستوني)         51
  • ب- تجزيه و تحليل سؤالات تشريحي پرسشنامه (با جدول فراواني و درصدي)   68
  • ج- تجزيه و تحليل فرضيات (با جدول فراواني و درصدي و رسم نمودار دايره اي )          71
  • فصل پنجم: تفسير نتايج پژوهش
  • 1- نتيجه تحقيق       78
  • الف- نتايج كلي و فرضيات     78
  • ب- نتايج كلي سؤالات تشريحي              80
  • 2- پيشنهادات و نظرات اصلاحي           82
  • الف- پيشنهادات محقق             82
  • ب- استنتاج كلي از پيشنهادات پاسخ دهندگان          83
  • 3- مقايسه نتايج اين تحقيق با پژوهشهاي مشابه اين موضوع                84
  • 4- محدوديت ها و مشكلات اين تحقيق   86
  • 5- فهرست منابع(كتابنامه)      87
  • 6- پيوست(ضمائم)
  • نمونه پرسشنامه

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه را به قیمت 10000 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5657
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق بررسی ميزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.