0
0

دانلود تحقیق دیات

580 بازدید

ديات جمع ديه است به كسر دال و تخفيف يا ،لكن تشديد در آن از جمله غلط‌هاي دستوري مي‌باشد و هاء در آن بدل از فاء الفعل آن مي‌باشد كه واو است.چرا كه ريشة آن وديه است همچون كلمة وعده، بدليل اينكه از ريشة ودي، كه همان پرداختن ديه مي‌باشد…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق دیات دنبال نمایید. این فایل شامل 74 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق دیات

مشخصات فایل دیات

عنوان: دیات
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 74
حجم فایل : 53 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق دیات را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

فصل اول: اقسام قتل و اندازة ديه‌ها

مي‌گوييم قتل يا عمد است، همانگونه كه در ابتداي بابا قصاص ذكر آن گذشت، و يا شبه عمد است، مانند كسي كه براي تأديب ضرب و شتم مي‌شود و در نتيجه مي‌ميرد، و يا خطاي محض است همچون كسي كه پرنده‌اي را هدف مي‌گيرد و به يك ف رد اصابت مي‌كند، يا اينكه قصد انجام آن را نداشته باشد، مانند كسي كه پايش سر مي خودرو بر روي ديگري افتاده و وي را مي‌كشد، يا اينكه ناگهان در خواب بد روي ديگري مي‌افتد، در اين مورد نيز خطاي محض محسوب مي گردد.

در اين صورت ملاك قتل عمد اين است كه شخص در هدفش از قتل و اجراي ان تعمد داشته باشد. به اين معني كه مقصود او فعل و قتل باشد. يا اينكه هدف او عملي باشد كه همانند آن غالبا منجر به قتل گردد، اگرچه قصدش كشتن نباشد. همچنانكه ذكر آن به همراه اضافه شدن قيد دشمني و عداوت در آن چه كه بر او، از ناحية شخص مترقب مي‌گردد، در باب قصاص گذشت، كه اين امر شامل ضرورت عدم وجوب قصاص بوسيلة قانون مذكور براي قتل بر حق و مواردي كه در آن قصاص وجود ندارد، مي‌باشد.

و معيار براي قتل شبه عمد اين است كه در فعل آن تعمد داشته باشد، و آن ضرب و شتم به خاطر تأديب و يا مزاح و امثال آن مي‌باشد. اموري كه هدف در آنها قتل نبوده است.و از آن جمله است معالجه طبيب كه در آن به صورت اتفاقي و تصادفي مرگ بر شخص مريض حادث مي‌گردد. و نيز مورد ضرب و شتم قرار دادن بوسيلة اشيايي كه غالبا سبب مرگ نمي‌گردند به هدف دشمني و عداوت، مرگ توسط آنها اتفاق مي‌افتد، مطابق باب پيشين در مورد قصاص آنها و دربارة اشيايي كه به وسيلة آنها قصد قتل مي شود عموما كشنده نيستند و سبب مرگ نمي شوند. هدف در اينجا بيان اين نكته است كه منظور از قتل شبه عمد اين است كه فاعل آن در انجام آن قصد و تعمد داشته باشد، اما در قصدش خطا نمايد كه اين قتل به معني عدم قصد قتل از ناحيه وي مي‌باشد.

اما ضابطه براي خطاي محض كه در متون فقهي از آن با خطايي ياد مي‌شود كه شبهه‌اي در آن وجود ندارد، اين است كه شخص هم در فعل و هم در قصد خطا كند، همانند مثالي را كه شنيدي كه در آن شخص قصد هدف گرفتن انسان و نيز كشتن او را نداشته است، چه به وسيلة آلاتي كه غالبا كشنده باشند يا نه.

و تعمد كودك و مجنون يا ديوانه شرعا به آن تعلق مي‌گيرد، همچنانكه قصد فعل و كشتن كسي را كه شخص گمان كند كه بدليل كفر يا قصاص مستحق آن است به قتل شبه عمد تعلق مي‌گيرد، كه در نتيجه خلاف آن ظن ثابت شود. يا كسي كه تصور كند صيد مباحي است سپس يك شخص مورد هدف قرار گيرد، و شايد وانمود مي‌كند در وارد اوردن صدمه به آنها كه او قصد فعل را كرده است اما در قصد قتل مخصوص خطا كرده است.

به هر حال مادر اين مورد اختلاف نداريم كه اقسام قتل برسد نوع مي‌باشد، هر يك داراي حكم مخصوص خود مي‌باشد، بر خلاف مالك (موسس مذهب مالكي)، كه اقسام قتل را دو نوع قرار داده كه وي در اين تقسيم‌بندي قتل شبه عمد را در ضمن قتل عمد گنجانده است. و براساس آن ارشاد و راهنمايي را ضروري مي داند.

 

فهرست مطالب تحقیق دیات, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

باب ديات1

فصل اول: اقسام قتل و اندازة ديه‌ها  2

فرع 54

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق دیات را به قیمت 5900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5177
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق دیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.