0
0

دانلود تحقیق آزادی مشروط

602 بازدید

موضوع مجازات حبس و به ويژه مجازاتهاي حبس طولاني، اجراي مجازات، مسايل متعددي با ماهيت حقوقي و همچنين با طبيعت روانشناختي و اجتماعي كه موضوع علمي به نام «علم اداره زندانها» است را مي سازد. اهميت مجازاتها، همواره مورد توجه قرار گرفته است…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق آزادی مشروط دنبال نمایید. این فایل شامل 60 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق آزادی مشروط

 

 

مشخصات فایل آزادی مشروط

عنوان: آزادی مشروط
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 60
حجم فایل : 58 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق آزادی مشروط را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

فصل اول: کلیات

گفتار اول: فرهنگ سازي كاهش مجازات حبس

یكي از مهمترين معضلات پيش روي نظام قضايي كشور جهت كاهش مجازات حبس استفاده از مجازاتهاي جايگزين و استفاده از تدابيري چون تعليق مجازات، تخفيف و آزادي مشروط و اعمال سيستم زندان هاي باز و نيمه باز، عدم قابليت پذيرش اين اقدامات از سوي مردم است.

سياستهاي قوه قضاييه جهت كاهش استفاده از مجازات حبس در نتيجه انديشه ها و جنبش هايي است كه در دوران معاصر در حوزه حقوق كيفري مطرح شده است. ولي تفكر عمده مردم كشور ما از مجازات ، تفكرات مربوط به مكاتب كلاسيك حقوق كيفري است. جامعه ما هيچ گاه حاضر نيست اقداماتي چون خدمات عمومي و كارهاي عام المنفعه (نظير كار در بيمارستانها و مراكز خيريه ) را به عنوان مجازات بپذيرد. از ديدگاه يك فرد عادي تعليق مجازات ، رها كردن مجرم و نشان از ضعف نظام قضايي است. از نظر او آزادي مشروط يعني عدم اعمال كيفر و كسي كه با آزادي مشروط از زندان آزاد مي شود، به سزاي خود نرسيده است.

در چنين شرايطي كه تفكر حاكم بر عامه مردم از مجازات سزادهي به مجرم است و نه اصلاح او ، اعمال سياست هاي اصلاحي در مجازاتها كه نتيجه آن كاهش مجازان زندان است نمي تواند مثمر ثمر باشد. مجازات زماني مي تواند موثر باشد كه مردم آن را به عنوان مجازات بپذيرند. جنبه بازدارندگي مجازات تا حدود زيادي بستگي به طرز تلقي مردم از آن مجازات دارد. مجازاتي كه از نظر مردم مجازات نباشد جنبه بازدارندگي ندارد و فقط موجب بدبيني به سياست هاي قضايي مي شود.

قوه قضاييه در چنين شرايطي بايستي پيش از هر چيز تفكر مردم نسبت به مجازات را تغيير دهد. در ابتدا اين انديشه را در ذهن مردم نهادينه سازد كه هدف از مجازات صرفا سزا دادن مجزم نيست بلكه هدف اصلاح و بازگرداندن او به جامعه است. بنابراين به قوه قضاييه پيشنهاد مي گردد كه در راستاي فرهنگ سازي پذيرش برنامه هاي كاهش مجازات حبس و اعمال مجازاتهاي جايگزين و آشنا نمودن مردم با انديشه هاي جديد حقوق كيفري اقدام نمايد.

گفتار دوم: بررسي سياستهاي کیفری كاهش جمعيت زندان ها

ماجرا از آن جا آغاز شد كه زندانهاي كشور هر روز پرتر مي شد و اين وضعيت به حدي رسيد كه ديگر زندانها گنجايش جمعيت زندانيان را نداشتند. زندانهايي كه ظرفيت حداكثر 10 هزار نفر را داشتند بيش از دو برابر زنداني را در خود جاي می دادند. اين در حالي بود كه گنجايش 10 هزار نفري همان زندان هم مطابق با استانداردهاي بين المللي نبود و همين امر باعث شد تا سازمانهاي حقوق بشري گزارشهاي منفي زيادي از زندانهاي كشور تهيه كنند و از آن به عنوان نقطه ضعفي براي نظام اسلامي ياد كنند. آمارهايي كه هر روز بر تعداد زندانيان صحه مي گذاشت نيز باعث شده بود تا مسؤولان به فكر چاره اي براي اين معضل بيفتند و در نهايت آية ا… هاشمي شاهرودي زماني كه قوه قضاييه را تحويل گرفت در اولين اظهارات خود مدعي شد كه ويرانه اي را تحويل گرفته است. اما داستان فقط همين نبود، وضعیت دادگاه ها به گونه اي بود كه قاضي در مسند دادستان، بازجو و صادركننده حكم عمل  مي كرد و همين مسأله بي طرفي قاضي را در برخي مواقع زير سؤال مي برد. در اين حال تمام اشكال را نمي شد به قضات وارد كرد، زيرا آنها نيز اسير دست قوانيني بودند كه بايد براساس آن حكم صادر  مي كردند و اين قوانين به گونه اي تنظيم شده بود كه زندان را اولين و شايد بهترين راهكار براي مجازات مجرم برمي شمرد.

 

فهرست مطالب تحقیق آزادی مشروط, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه      1
  • فصل اول: کلیات  3
  • گفتار اول: فرهنگ سازی کاهش مجازات حبس     3
  • گفتار دوم: بررسی سیاست های کیفری کاهش جمعیت زندان ها           4
  • گفتار سوم: مجازات های جایگزین حبس               15
  • گفتار چهارم: تحول تاریخی آزادی مشروط           23
  • فصل دوم: تعریف، مبانی و اهداف آزادی مشروط  25
  • گفتار اول: تعریف آزادی مشروط          25
  • گفتار دوم: مبانی آزادی مشروط             25
  • گفتار سوم: اهداف آزادی مشروط          27
  • فصل سوم: شرایط اعطای آزادی مشروط             28
  • گفتار اول: شرایط ماهوی اعطای آزادی مشروط                  28
  • گفتار دوم: شرایط شکلی یا تشریفات اعطای آزادی مشروط                 36
  • فصل چهارم: تعیین مدت و شرایط ضمن مدت آزادی مشروط و ضمانت اجرای آن…..38
  •  فصل پنجم: تطابق مصادیق ماده ی 48 ق.م.ا با آزادی مشروط           40
  • فصل ششم: فواید آزادی مشروط            43
  • فصل هفتم: نظریه های مشورتی آزادی مشروط  44
  • نتیجه گیری             55
  • منابع       57

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق آزادی مشروط را به قیمت 4900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5056
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق آزادی مشروط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.