0
0

دانلود تحقیق نقش وراثت در بزهكاری

599 بازدید

بر اساس تحقيقات و مطالعات انجام شده ، دو عامل «وراثت» و «محيط» ، سهم بسزايي در ميان بزهكاري دارند . اما سوابق نشان مي دهد كه نه وراثت و نه محيط هيچ كدام به تنهايي نمي توانند عامل ايجاد جرم باشند . بلكه زمينه ارثي فرد ، همراه با خصوصيات… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق نقش وراثت در بزهكاری دنبال نمایید. این فایل شامل 24 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق نقش وراثت در بزهكاری

 

 

مشخصات فایل نقش وراثت در بزهكاری

عنوان: نقش وراثت در بزهكاری
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 24
حجم فایل : 86 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق نقش وراثت در بزهكاری را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

وراثت :

يكي از عواملي كه شخصيت فرد را تحت تأثير خود قرار داده و مورد توجه جرم شناسان نيز واقع شده است ، عوامل ارثي مي باشد . همان طور كه انسان از لحاظ مالي وارث بستگان خود مي باشد ، ممكن است از نظر فردي نيز وارث استعدادهاي نياكان خود و صفات خوب و بد آنها كه از راه وراثت به او منتقل مي شود ، باشد . شباهت ظاهري والدين با كودكان چون رنگ چشم يا سفيدي چهره و مقايسه رفتارهاي پدر و مادر با فرزند چون نحوه تربيت ، مهرورزي و مانند اينها ، وراثت را هميشه به عنوان يك پديده قابل تأمل مطرح كرده است . لازم به ذكر است كه در دين مبين اسلام نقش و راهنما مورد توجه بوده و از وراثت با كلمه «عرق» ياد شده است .     ( همان منبع )

عوامل ذاتي غير ارثي : قبل از انعقاد نطفه و تشكيل جنين ، عوامل ارثي به نحوي از طريق ژنها در شخصيت افراد مؤثر واقع مي شود . عوامل ديگري نيز وجود دارند كه از زمان انعقاد نطفه تا زمان تولد جنين اثر مي گذارد و تأثير هر يك از عوامل در شخصيت طفل غير قابل انكار مي باشد و به دو دسته عوامل مربوط به دوران حاملگي و عوامل مربوط به دوران زايمان تفكيك مي شود . ( همان منبع )

عوامل مربوط به دوران حاملگي عبارتند از : سن مادر ، سوء تغذيه ، تأثير داروهاي شيميايي ، تأثير الكل و مواد مخدر ، بيماري هاي مادر در دوران بارداري ، حالات هيجاني و عاطفي مادر و تأثير تشعشعات راديو اكتيو . ( همان منبع )

آيا امكان دارد انسان به طور ذاتي و بالفطره بزهكار باشد ؟

گروهي از متخصصان كه بر روي الگوهاي جرم و بزهكاري تحقيق مي نمايند ، تأثيرات عوامل زيستي و فيزيولوژيكي را مد نظر قرار داده و عده اي نيز تأثيرات احساسي ، اجتماعي و محيطي را در نظر مي گيرند و در مقايسه با يكديگر به اين نتيجه مي رسند كه عوامل اجتماعي ، رواني و محيطي بسي مؤثرتر از ساير عوامل در بروز بزهكاري است . ( ناسازگاري و بزهكاري در كودكان )

لومبرسو با تكيه بر تأثيرات زيستي و محيطي ادعا دارد كه برخي از بزهكاران ، بالفطره مجرم و متمايل به انجام بزهكاري هستند و از اين رو براي نخستين بار عبارت «جرم بالفطره و ذاتي» (Criminal Born) را وارد بحث جرم شناسي نمود . وي ادعا مي كند كه در بدن كودكان بزهكار ، نقصي به نام استيگماتا (Stigmata) وجود دارد كه آنان را ناخواسته با سمت بزهكاري سوق مي دهد . ( همان منبع )

از ديرباز بر روي اين موضوع بحثهاي زيادي شده است و غالب انديشمندان و جرم شناسان قديمي بر اين باورند كه عامل زيستي يا بيولوژيكي در ارتكاب كودكان به جرم دخالت دارد . فاكتورها و عوامل بيولوژيكي و فيزيولوژيكي مورد ادعا در بروز جرايم با پيشرفت علم و بالاخص با مشخص شدن قوانين وراثتي كه از سوي مندل (84-1822) مطرح گرديد بيش از پيش ذهن مدعيان به تأثيرات زيستي و وراثتي را در بروز جرايم و بزهكاري در كودكان را مشغول داشت . ( همان منبع )

 

فهرست مطالب تحقیق نقش وراثت در بزهكاری, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • وراثت
  • عوامل ذاتی غیر ارثی
  • آیا امکان دارد انسان به طور ذاتی و بالفطره بزهکار باشد ؟
  • عوامل داخلی ( فردی )
  • کروموزوم اضافی
  • ژن
  • فنوتیپ
  •  ژنوتیپ
  •  ژن غالب ، ژن مغلوب
  • خصوصیات رفتارهای بزه کارانه وراثتی در انسان
  • منابع

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق نقش وراثت در بزهكاری را به قیمت 1500 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4871
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق نقش وراثت در بزهكاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.