0
0

دانلود تحقیق تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی

611 بازدید

کنوانسیون مونترال راجع به یکپارچه کردن برخی مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی (28 می 1999) به منظور روزآمد کردن و ادغام کنوانسیون ورشو و اسناد مرتبط با آن تدوین شده است . افزون بر این ، منافع مسافران و ارسال کنندگان کالا نیازمند حمایتی بهتر بود …پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی دنبال نمایید. این فایل شامل 55 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی

 

 

مشخصات فایل تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی

عنوان: تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 55
حجم فایل : 49 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

یک مقدمه

 الف . ضرورت های بیان شده برای تدوین کنوانسیونی جدید : روزآمد و یک کاسه کردن قواعد پیشین

کنوانسیون مونترال راجع به یکپارچه کردن برخی مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی (28 می 1999) به منظور روزآمد کردن و ادغام کنوانسیون ورشو و اسناد مرتبط با آن تدوین شده است . افزون بر این ، منافع مسافران و ارسال کنندگان کالا نیازمند حمایتی بهتر بود . اعتقاد عمومی بر این بود که تعادل و توازن بین منافع متصدیان حمل از یکسو ، و منافع مسافران از دیگر سو ، باید به نفع مصرف کننده اصلاح گردد.

کنوانسیون ورشو و معاهدات و پروتکلهای مرتبط با آن ، که مجموعاً « سیستم ورشو » را تشکیل می دهند « نامزدهایی » بودند که برای تدوین یک کنوانسیون جدید مورد استفاده قرار گرفته و در یکدیگر ادغام شدند . معادهدات زیر جملگی ، اسنادی هستند که کنوانسیون ورشو ( 1929) را اصلاح یا تکمیل نموده اند :

  • پروتکل لاهه ( 1955) ؛
  • کنوانسیون تکمیلی گوادالاجارا ( 1961) ؛
  • پروتکل گواتمالاسیتی ( 1971 ) ؛
  • پروتکل های شماره 1 ، 2 و 3 مونترال ( 1975 ) ؛ و
  • پروتکل شماره 4 مونترال ( 1975 ) که مقررات کنوانسیون ورشو در باب حمل کالا را روزآمد می کند .

مجموع معاهدات فوق ، امروزه جوابگوی نیازهای سیستم حمل و نقل هوایی که در آن خطوط هوایی غالباً به طور مستقل از دولتها ، مبادرت به ارائه و انجام خدمات خود می نمایند ، نمی باشد . به منظور پاسخ گویی به نیازهای روز و مراقبت بیشتر از منافع مسافران ، اقداماتی یک جانبه و تدابیری که بیشتر در قلمرو حقوق خصوصی و در سطح ملی می باشد ، انجام گرفته است.

ب . گزینه های ممکن به جای تدوین کنوانسیونی جدید

این اقدامات یک جانبه اثابت کرد زمان آن فرا رسیده است که سازمان هواپیمایی کشوری ( ایکائو) دوباره رهبری را در دست بگیرد . در طی دهه 1990 ، با یک کاسه کردن این اقدامات حقوقی جایگزین های مختلفی به جای تدوین یک کنوانسیون جدید ارائه گردید ، از جمله این گزینه ها عبارت بودند از:

1- حفظ وضع موجود ، بدین معنا که رژیم ورشو از طریق موافقنامه های منطقه ای و خصوصی تکمیل گردد که این امر مجموعاً منجر به ایجاد « شبکه ای به هم پیچیده و درهم» از معاهدات و سایر موافقنامه ها می گردید ؛

2- تدوین پروتکلی دیگر که کنوانسیون ورشو را از برخی جهات مشخص نماید ، جنبه هایی از قبیل مبنای مسئولیت برای مطالبه خسارت بیش از سطحی که عموماً پذیرفته شده یعنی خسارات بیش از 100000 حق برداشت ویژه در صورت جرح یا فوت مسافر ، اصطلاحاً « پنجمین دادگاه صالح » ، امکان سقوط محدوده های مسئولیت در قبال خسارات وارده به کالا ، بار همراه مسافر و اشیای شخصی ، و مقررات روزآمدی برای صدور اسناد و اخطاریه ها ؛ و

3- نسخ و کنار نهادن کنوانسیونهای مربوط به حمل و نقل هوایی و حل مسائل حقوقی ناشی از حمل و نقل هوایی بین المللی از طریق قواعد حقوق بین الملل خصوصی و توافق های خصوصی بین متصدیان حمل و مشتریان با توجه به آزادی قراردادی وسیع بین طرفین مربوط .

در حالی که هر یک از گزینه های فوق با ایراداتی مواجه بود ، نهایتاً در سال 1999 تصمیم گرفته شد به جای گزینه های فوق کنوانسیون جهانی جدیدی تدوین گردد. مدتی طول خواهد کشید تا سی امین سند الحاق ، قبول ، تصویب یا امضای کنوانسیون مونترال توسط ایکائو دریافت گردد. در زمان نوشتن این مقاله ، سند الحاق هفت کشور به کنوانسیون مونترال توسط ایکائو دریافت شده است . تا زمانی که سی امین الحاق صورت گیرد ، باید با وضع موجود به سر بریم .

 

 

 

فهرست مطالب تحقیق تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • یک – مقدمه
  • الف . ضرورتهای بیان شده برای تدوین یک کنوانسیون جدید : روزآمد و یک کاسه کردن قواعد پیشین
  •   ب . گزینه ها ی ممکن به جای تدوین کنوانسیونی جدید
  •   دو – مسئولیت متصدی در حمل و نقل مسافر
  •   الف . مباحث مربوط به اسناد
  •   ب . « پنجمین دادگاه صالح »
  • 1فقط دعاوی مربوط به فوت و صدمه بدنی مسافر در پنجمین دادگاه صالح قابل طرح است.
  • 2حق مسافر برای انتخاب یکی از دادگاههای صالح
  • 3« پنجمین دادگاه صالح » باید در یکی از دولتهای عضو واقع شده باشد.
  • 4متصدی حمل باید در محل استقرار « پنجمین دادگاه صالح » به عملیات حمل و نقل هوایی اشتغال داشته باشد.
  • 5مسافر زیاندیده باید تنها یک سکونتگاه دائمی داشته باشد .
  • 6اهمیت نسبی « پنجمین دادگاه صالح » در مقایسه با چهاردادگاه صالح موجود .
  • ج . فوت و صدمه بدنی – آیا لطمات و صدمات روحی و روانی نیز قابل جبران است ؟
  • د . مسئولیت نامحدود و دفاعیات
  • 1بررسی  مختصر نظامهای موجود مسئولیت
  • 2ترکیب و ادغام کنوانسیونها و پروتکلهای پیشین در کنوانسیون مونترال
  • ه . مسئولیت متصدی حمل در قبال بار همراه مسافر
  • 1مسئولیت در قبال بار همراه تحویل شده
  • 2مسئولیت در قبال بار همراه تحویل نشده
  • 3محدوده های مسئولیت ، دفاعیات و دادگاه صالح در دعاوی راجع به بار همراه تحویل شده و بار همراه تحویل نشده
  • و . پیش پرداختها
  • سه – مسئولیت متصدی در حمل و نقل کالا
  • الف . مباحث مربوط به اسناد
  • ب . مسئولیت در قبال کالا : مطلق و غیرقابل نقض
  • 1- بررسی مختصر نظامها موجود مسئولیت
  • 2- ترکیب و ادغام کنوانسیونها و پروتکلهای پیشین در کنوانسیون مونترال
  • چهار – مسئولیت متصدی حمل در قبال تأخیر
  • الف . مسئولیت در قبال تأخیر مسافر
  • ب . مسئولیت در قبال تأخیر کالا
  • پنج – بیمه
  • شش – آزادی قراردادی

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی را به قیمت 4900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4822
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.