0
0

دانلود تحقیق افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها

223 بازدید

طبع زندگي اجتماعي مستلزم برخورد انديشه‌ها ، گفتار ، كردار و منافع افراد جامعه است و اين پديده‌ها منشاء بروز و وقوع جرائمي مي‌باشد كه دسته‌اي از‌آن جرائمي هستند كه بي‌جبر و عنف مادي به وسيله‌ي زبان يا قلم واقع مي‌شوند و حيثيت و شرافت افراد را مصدوم مي‌نمايند…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها دنبال نمایید. این فایل شامل 41 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها

 

مشخصات فایل افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها

عنوان: افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 41
حجم فایل : 37 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

افتراء :

سابقه‌ي تاريخي :

در قانون حمورابي كه ازقديمي‌ترين قوانين بشري است چهار مورد براي افتراء بيان شده است افترا به عمل مستوجب اعلام ، افتراء به جادوگري ، افتراء به سرقت ، افتراء به عمل خلاف عفاف اسناد دهنده‌ي اعمال فوق بعد از عجز از اثبات نسبتي كه داده‌ به عنوان مفتري مجازات مي‌شود .

 مجازات او اصولاً همان مجازاتي بود كه براي ارتكاب اعمال نسبت داده شده ، منظور گرديده بود .

 بنابراين افتراء به هر عمل مستوجب اعدام و يا افتراء به جادوگري موجب اعدام  مي‌‌گرديد .

 در مورد افتراء به سرقت چنين بود كه  مفتري طرف را به طور صريح و مستقيم به سرقت متهم نمي‌كرد بلكه مالي كه در اختيار اوست مال گمشده‌ي خود مي شناسد ولي شهودي بر صحت مدعاي خود ندارد .

 و در نتيجه مفتري به سرقت است و اعدام مي‌شود .

 در قوانين و قواعد اخلاق زرتشتي و يونان و رم تهمت و افتراء ذم و قبح شناخته شده است . و از قبايح اعمال به شمار رفته و در ديانت يهود و مسيح تهمت و بدگويي و بدانديشي نسبت به ديگران به فرمان خداوند مذموم و ممنوع است .[1]

در تعاليم مقدس اسلامي بد انديشي و سوء ظن در حق ديگران و بهتان و سخن‌چيني و غيبت وفحاشي به ديگران از جمله‌ي گناهان كبيره و مخالف اخلاق ديني معرفي گرديده است كه منابع آن در آيات مختلفي از قرآن كريم بيان شده است كه به بيان يكي از اين آيات به عنوان نمونه مي‌پردازيم .

يا ايها الذين امنوا اجتنبوا كثيراً من الظن ان بعض الظن اثم و لاتحسبوا و لايغتب بعضكم بعضاً ايحب احدكم ان ياكل لحم اخيه ميتاً نكرهتمره و اتقوالله ان الله تواب رحيم [2]

اي كساني كه ايمان آورده‌ايد از بسياري از ظن و پندارهاي بد در حق ديگران بپرهيزيد كه برخي از آنها معصيت است همچنين از حال دروني همديگر تجسس نكنيد و غيبت از يكديگر روا نداريد . آيا شما دوست مي‌داريد كه گوشت برادر مرده‌ي خود را بخوريد . البته كراهت داريد از خداوند متعال بترسيد كه خداوند بسيار مهربان و توبه‌پذير است .
تعريف اصطلاحي و لغوي افتراء

 افتراء در لغت به معناي تهمت زدن و به دروغ نسبت خيانت به كسي دادن است .

 افتراء در اصطلاح حقوقي :

 نسبت دادن نادرست ارتكاب جرمي است به شخصي به يكي از طرق مذكور در قانون است مشروط بر اينكه صحت امور نسبت داده شده در مرجع صلاحيتدار قضائي ثابت نشود. [3]

 

فهرست مطالب تحقیق افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       5 و6
  •  سابقه‌ي تاريخي افتراء            7 و8
  •  فصل اول : تعريف اصطلاحي و لغوي افتراء      8 و9
  •  بخش اول : عناصر تشكيل دهنده‌ي جرم افتراء     10
  •  بخش دوم : ركن قانوني         11 و 12
  • بخش سوم : ركن مادي           13 تا 24
  •  بخش چهارم : ركن معنوي    25 و26
  • بخش پنجم : سيستم جزائي افتراء            27 و 28
  • فصل دوم : اشاعه‌ي اكاذيب (‌مقدمه )     29
  •  بخش اول : اركان جرم نشر اكاذيب       30
  • مبحث اول : ركن قانوني        31و32
  •  مبحث دوم : ركن مادي          33 و34
  • مبحث سوم : ركن معنوي       35
  • مبحث چهارم : رژيم كيفري بزه نشر اكاذيب          36
  • فصل سوم : فرق افتراء و نشر اكاذيب   37 تا 43
  • فهرست منابع و مآخذ

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها را به قیمت 4900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4806
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق افترا و نشر اكاذيب و تفاوت آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.