0
0

دانلود تحقیق عقد وقف

658 بازدید

انسان زندگي جاودانه و ابدي ندارد. به همين جهت مايل است پس از مرگ، يادگارهايي از خود به جاي گذارد. اين يادبودها مي توانند خيرات و مبرات، عمل صالح هبه و وقف باشند. وقف در لغت به معني ايستادن و حبس كردن است و در اصطلاح حقوقي عبارت از آن است كه… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق عقد وقف دنبال نمایید. این فایل شامل 72 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق عقد وقف

 

 

مشخصات فایل عقد وقف

عنوان: عقد وقف
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 72
حجم فایل : 46 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق عقد وقف را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

«خلاصه اي بر وقف»

«ضروريات عقد وقف»

1) مال وقف بايد از دارايي شخص خارج شود يعني حبس گردد تا مورد نقل و انتقال قرار نگيرد.

2) حبس مال بايد دايمي باشد تا با گذشت زمان وضعيت ثابتي داشته باشد.

3) مالي كه وقف شد، به خودي خود اداره آن ممكن نيست بنابراين سازمان ياشخصي بايد مسئوليت اداره آن را بر عهده گيرد.

4) وقف بايد براي امور مشروع و با نيت خيرخواهانه باشد.

«خصوصيات واقف»

1) «واقف» كسي است كه مالي را كه در مالكيت دارد وقف مي كند. همان طور كه براي انجام معامله، اهليت طرفين معامله (رشد، عقل، بلوغ) ضروري است براي وقف اموال نيز برخورداري از اين خصوصيت الزامي مي باشد. در عقد وقف پس از آن كه مال به تصرف موقوف عليهم (كساني كه وقف به نفع آنها مي شود) داده شد، عمل وقف تمام و كامل مي گردد.

شايد علت آن كه تصرف موقوف عليهم موجب كامل شدن اين عمل حقوقي مي شود، آن است كه واقف فرصتي داشته باشد تا عملاً خروج رايگان مال خود را به چشم خود ببيند تا چنان چه به عللي منصرف شد، بتواند از آن انصراف نمايد.

2) واقف بايد مالك مالي باشد كه آن را وقف  مي كند (لا وقف الا في ملك) زيرا به موجب وقف، مال از دارايي شخص خارج مي شود. هم چنين واقف مي تواند مالي از اموال خود را كه ديگري به طور موقت از منافع آن استفاده مي كند مانند ملك اجاره‌اي خود يا ملكي كه مالك هم جواز در آن حق ارتفاق دارد را هم وقف  نمايد (مشروط بر آن كه با وقف به حق هم جوار آسيبي نرسد).

3) واقف بايد مالي را وقف كند كه با استفاده از منافع، عين مال از بين نرود، بنابراين وقف مواد غذايي كه با مصرف آن عيني باقي نمي‌ماند، صحيح نمي‌باشند.

«اقسام وقف»

كسي كه مال براي استفاده او وقف مي گردد (موقوف عليه) يا خاص است يا عام.

1) موقوف عليه خاص: يعني تنها اشخاص معيني و محصوري كه در وقف  نامه از آن‌ها نام برده شده مي توانند از منافع وقف استفاده نمايند مانند: وقف  بر اولاد، بستگان، خدمه و غيره.

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق عقد وقف را به قیمت 7900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4031
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق عقد وقف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.