0
0

دانلود تحقیق حقوق غير مالی بزه ديدگان

614 بازدید

قانون اساسي در جهت تضمين حقوق اساسي بزه ديدگان جرم، بايد مورد بازنگري و اصلاح قرار گيرد. حقوق حمايت شده توسط قانون اساسي بايستي شامل حق آگاهي از رسيدگي‌هاي علني دادگاه و حضور آنان، ارائه اظهارات و بيانيه به دادگاه درخصوص آزاد كردن… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق حقوق غير مالی بزه ديدگان دنبال نمایید. این فایل شامل 110 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق حقوق غير مالی بزه ديدگان

 

 

مشخصات فایل حقوق غير مالی بزه ديدگان

عنوان: حقوق غير مالی بزه ديدگان
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 110
حجم فایل : 89 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق حقوق غير مالی بزه ديدگان را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

الف) حقوق مربوط به نحوه قانونگذاري

قانون اساسي در جهت تضمين حقوق اساسي بزه ديدگان جرم، بايد مورد بازنگري و اصلاح قرار گيرد. حقوق حمايت شده توسط قانون اساسي بايستي شامل حق آگاهي از رسيدگي‌هاي علني دادگاه و حضور آنان، ارائه اظهارات و بيانيه به دادگاه درخصوص آزاد كردن متهم بازداشتي به قيد كفالت و اصدارحكم و قبول اقرار ]متهم[، اطلاع دهي‌به بزه ديدگان درخصوص حضور و اظهار نظر در جلسات رسيدگي به آزادي مشروط، اطلاع‌دهي به آنان در خصوص فرار يا آزادي يا فوت محكوم يا متهم، صدور حكم اعاده وضع به حال سابق ازجانب متهم محكوم شده، رسيدگي و قضاوت بدون تأخير غير معقول، مد نظر قرار دادن امنيت بزه ديدگان در اصدار قرار آزادي متهم از بازداشت، اطلاع‌رساني به بزه ديدگان در مورد اين حقوق و پاي‌فشاري در اجرا كردن اين حقوق.

قانون اساسي ايران- در فصل سوم با عنوان «حقوق ملت» ، در بندهاي 2 و 4 اصل بيست و يكم[1] حمايت از گونه‌هاي خاص و آسيب‌پذير بزه‌ديدگان يعني زنان، زنان سالخورده و كودكان بي سرپرست را مد نظر قرار داده و دولت را موظف نموده كه حقوق زن را در تمام جهات با رعايت موازين اسلامي تضمين نمايد.

در اصل بيست و نهم نيز آمده است:«برخورداري از تأمين اجتماعي از نظر بازنشستگي، بيكري،‌پيري، از كارافتادگي، بي سرپرستي، در راه ماندگي، «حوادث و سوانحـ و نياز به خدمات بهداشتي و درماني و مراقبت‌هاي پزشكي بصورت بيمه و غيره حقي است همگاني….».

گرچه مقتن اساسي در اين اصل بصراحت از «بزه ديده يا محبي عليه يا شاكي» لفظي به ميان نياورد. و مواردي از قبيل بازنشستگي و بيكاري را مشمول برخورداري از تأمين اجتماعي دانسته است، لكن اگر بتوان «وقايع مجرمانه» را كه منجر به صدمات و جسمي و روحي و بزه ديدگي آحاد ملت مي‌شود، درمحدوده عبارت « سوانح و حوادث» مذكور در اصل 29 تفسير نمود، نتيجه آن خواهد شد كه قانون اساسي ايران، ارائه خدمات و حمايت‌هاي مالي مندرج اين اصل را براي بزه‌ديدگان نيز مد نظر قرار داده است.

از طرف ديگر، آنچه كه در نظر اول از عبارت «حوادث و سوانح» به ذهن متبادر مي‌شود، مواردي از قبيل سيل، زلزله، تصادفات رانندگي و …. مي‌باشد كه د رصورت قائل شدن به اين تفسير نيز مي‌توان گفت كه قانون اساسي ايران ارائه خدمات و حمايت‌هاي مالي اصلي مذكور را «حداقل براي قشر خاصي از بزه ديدگان يعني بزه ديدگان تصادفات رانندگي» تجويز نموده است.

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق حقوق غير مالی بزه ديدگان را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3987
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق حقوق غير مالی بزه ديدگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.