0
0

دانلود تحقیق نکاح با غیر مسلمان

606 بازدید

اسلام همواره به نكاح اهميت و توجه بسياري داشته است. از اقسام نكاح قابل تصور، ازدواج با غير مسلمانان مي باشد و ما در اين تحقيق برآنيم از نظر اسلام پيرامون نكاح با غير مسلمانان سخن بگوييم. معيار حرمت ازدواج با بيگانگان در اسلام، مسائل نژادى وافـتـخـارات مـلى… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق نکاح با غیر مسلمان دنبال نمایید. این فایل شامل 41 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق نکاح با غیر مسلمان

 

 

مشخصات فایل نکاح با غیر مسلمان

عنوان: نکاح با غیر مسلمان
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 41
حجم فایل : 60 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق نکاح با غیر مسلمان را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

ازدواج با مشركين

توضيحي پيرامون آيه 221 سوره بقره

و لا تنكحوا المشركات حتى يومن و لامة مومنة خير من مشركة و لو اعجبتكم و لا تنكحوا المشركين حتى يومنوا و لعبد مؤ من خير من مشرك و لو اعجبكم اولئك يدعون الى النار و الله يدعوا الى الجنة و المغفرة باذنه و يبين آياته للناس لعلهم يتذكرون.

بحث روايتى

در شأن نزول آيه شريفه «و لا تنكحوا المشركات حتى يؤمن…»

در مجمع البيان در ذيل آيه مورد بحث آمده : كه اين آيه درباره مرثد بن ابى مرثد غنوى نازل شده ، كه رسول خدا 9 او را به مكه فرستاد تا عده اى از مسلمانان را از مكه بياورد، و چون او مردى شجاع و قوى بود، در مكه زنى به نام عناق او را به سوى خود خواند، و مرثد از اين كار امتناع ورزيد، با اينكه در جاهليت دوست هم بودند، عناق گفت: ميل دارى با من ازدواج كنى؟ مرثد گفت: بايد از رسول خدا 9 اجازه بگيرم ، و چون به مدينه برگشت : از آن جناب اجازه خواست تا با عناق ازدواج كند. اين آيه نازل شد.

در الدرالمنثور است واحدى در ذيل اين آيه از طريق سدى از ابى مالك از ابن عباس روايت كرده كه گفته : آيه «و لامة مؤمنة خير من مشركة» درباره عبد اللّه بن رواحه نازل شد كه كنيزى سياه داشت. روزى بر كنيز خود خشم  كرد، و او را    لطمه اى زد. پس از آنكه خشمش فرو نشست، نزد رسول خدا 9 شد، و داستان خود را عرضه داشت ، رسول خدا 9 پرسيد وضع كنيزت چگونه است؟ عرضه داشت روزه مى گيرد و نماز مى خواند و وضو را نيكو مى گيرد و شهادت به وحدانيت خدا و رسالت تو مى دهد.

فرمود: اى عبداللّه كنيز تو مؤمنه است، عبداللّه گفت حال كه او را مؤمنه مى دانى به آن خدائى كه تو را به حق مبعوث فرموده آزادش مى كنم و با او ازدواج مى نمايم و همين كار را كرد. مردم كه اين را شنيدند او را ملامت كردند (كه تو با كنيزى ازدواج كردى)؟ و اين مردم ازدواج با زنان و مردان مشرك را به خاطر اينكه حسب و نسبى معين دارند دوست مى داشتند.

 

فهرست مطالب تحقیق نکاح با غیر مسلمان, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول:  نكاح با مشركين
  • فصل دوم: نكاح با اهل كتاب
  • فصل سوم: نكاح با مجوسيان
  • فصل چهارم:نكاح با مرتدين
  • نتیجه گیری
  • منابع

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق نکاح با غیر مسلمان را به قیمت 5900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3975
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق نکاح با غیر مسلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.