0
0

دانلود تحقیق نقش دولت‌ها در نانو تكنولوژی

693 بازدید

چهل سال پيش Richard Feynman، متخصص كوانتومي نظري و دارندة جايزه نوبل در سخنراني معروف خود در سال 1959 تحت عنوان “ آن پايين فضاي بسياري هست ” به بررسي بعد رشد نيافته‌ا ي از علم پرداخت كه اساس و نظام عمل و انديشه جهان را لرزاند. نظر و … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق نقش دولت‌ها در نانو تكنولوژی دنبال نمایید. این فایل شامل 22 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق نقش دولت ها در نانو تکنولوژی

 

مشخصات فایل نقش دولت‌ها در نانو تكنولوژی

عنوان: نقش دولت‌ها در نانو تكنولوژی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 22
حجم فایل : 35 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق نقش دولت‌ها در نانو تكنولوژی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

وضعيت جهاني نانوتكنولوژي:

براي پي‌بردن به ميزان اهميت وارزشمندي N.T دركشور‌هاي پيشرفته‌اي ‌اين مقوله همين بس كه في‌المثل رييس‌جمهورآمريكا،كره‌جنوبي،رژيم‌اشغالگرقدس، نخست‌وزير كانادا ورهبر چين دخالت مستقيم در اين امر داشته‌اند و سخنراني‌هاي متعددي پيرامون نياز كشورشان به نانوتكنولوژي ايرادكرده‌اند. تحقيق در نحوه عملكرداين كشور‌ها كمك شاياني به يافتن روش‌هاي مناسب پيشبرد اين فن‌آوري در كشورخواهد كرد؛ از اين‌رو به بررسي اجمالي فعاليت برخي دولت‌هاي پيشرو در اين زمينه مي‌پردازيم.

آمريكا

شوراي ملي علوم و نانوتكنولوژي بالاترين مرجع سياست‌گذاري در حوزه علوم وتكنولوژي در آمريكا مي‌باشد كه به منظورتبيين اهداف ملي سرمايه‌گذاري در اين حوزه،‌توسط رييس‌جمهور وقت آمريكا تأسيس شد و رياست شورا بر عهده رييس‌جمهور بوده و اعضاي آن مقامات بلند‌پايه دولتي آمريكا مي‌باشند.آنچه در كار گروهي بين بخش علوم‌، ‌مهندسي و تكنولوژي نانو وابسته به كميته تكنولوژي شوراي ملي علوم و تكنولوژي انجام شده است، انجام يا پشتيباني از انجام تحقيقات نبوده است بلكه تعيين تكليف همة دستگاههاي دولتي در اين زمينه بوده است. دفتر سياست علوم و تكنولوژي نهاد ديگري است كه توسط رييس‌جمهور وقت آمريكا تأسيس شده است و هدف اصلي خود را “ حفظ نقش پيشگامي آمريكا در عرصه علوم و تكنولوژي ” قرارداده و اين فرصت را براي رييس‌جمهور فراهم نموده است تا از آن در مواقع مناسب مشورت بگيرد و سرمايه‌گذاري‌هاي كلان علوم وتكنولوژي را هماهنگ سازد.

كميته مشاوران رييس‌جمهور در علوم و تكنولوژي (PCAST)، يك هيأت نانوتكنولوژي متشكل از كارشناسان پيشرو از دانشگاه و صنعت تشكيل داده تا گزارش تهيه شده براي NNI [1] را از جهت فني و بودجة مرور نمايند‌. ‌با مرور اين گزارش،‌PCAST طرح NNI را در شروع سال مالي 2001 قوياً تأييد نمود و اظهار داشت:“ اكنون زماني‌ست كه بايد فعال شد.“

هدف ديگر دولت آمريكا ايجاد زير ساخت‌هاي متعادل، قابل پيش‌بيني، قوي و منعطف در اين كشور براي علوم،مهندسي و تكنولوژي نانو مي‌باشد. اين نوع زير ساخت براي پيشگامي نانوتكنولوژي و ايجاد انگيزه براي رشد سريع و بيشتر اين عرصه ضرورت دارد.

1- National Nanotechnalogy initiative  طرح پيشگامي ملي آمريكا براي پيشرفت در نانوتكنولوژي است كه در سال 2000 توسط كميته ويژه اين امر با رياست معاون رييس جمهور وقت تصويب شده است.

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق نقش دولت‌ها در نانو تكنولوژی را به قیمت 2900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3958
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق نقش دولت‌ها در نانو تكنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.