تجارت الكترونيك به معناي خريد و فروش كالاها، خدمات و اطلاعات از طريق شبكههاي رايانهاي مثل اينترنت ميباشد و يكي از ويژگيهاي بارز اينترنت پوشش جهاني آن است و به همين دليل شركتها ميتوانند از طريق اينترنت فعاليتهاي بازاريابي و صادراتي خود را گسترش دهند… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق نقش و جايگاه تجارت الكترونيكی در اقتصاد كشور دنبال نمایید. این فایل شامل 59 صفحه و در قالب word ارائه شده است.
مشخصات فایل نقش و جايگاه تجارت الكترونيكی در اقتصاد كشور
عنوان: نقش و جايگاه تجارت الكترونيكی در اقتصاد كشور
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 59
حجم فایل : 58 کیلوبایت
بخشی از تحقیق نقش و جايگاه تجارت الكترونيكی در اقتصاد كشور را در ادامه مشاهده خواهید نمود.
مقدمه :
در طول تاريخ زندگي بشر نوآوريهايي پديد آمدهاند كه تحولات عظيمي را موجب گرديده و تأثيرات وسيعي را در پي داشتهاند. يكي از نوآوريهاي بسيار حياتي، به كارگيري شبكههاي رايانهاي و در نهايت اينترنت در امور تجاري و بازرگاني ميباشد.
امروزه فناوري اطلاعات و ارتباطات محور توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشورهاي مختلف قرار گرفته است. تجارت الكترونيكي يكي از نمودهاي عيني انقلاب فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصههاي اقتصادي است. تجارت الكترونيكي يكي از نمودهاي عيني انقلاب فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصههاي اقتصادي است. تجارت الكترونيكي انقلابي در شيوهها و رويههاي تجاري گذشته ايجاد كرده و سرعت و صرفهجويي را در بهترين وجه جامعه عمل پوشانده است. در محيط الكترونيكي فاصلههاي جغرافيايي و محدوديتهاي زماني و مكاني منتفي و مبادلات تجاري بر پايه اطلاعات الكترونيكي انجام ميشود. تجارت الكترونيكي با رفع موانع فرا روي تجارت بينالمللي روند تجارت جهاني را تسريع مينمايد.
تجارت الكترونيكي از مزايا و پيامدهاي اقتصادي مهمي از قبيل گسترش بازار، كاهش قيمت منابع توليد، ارتقاي بهرهوري، كاهش هزينههاي مبادلاتي، ايجاد اشتغال وكاهش تورم برخوردار بوده و در رشد درونزاي اقتصادي نقش محوري دارد.
اكنون كه در عصر پيشرفتهاي قابل ملاحظه در تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات قرار داريم، شركتها و كشورها براي كسب موفقيت در ميدان رقابت و افزايش صادرات خود ناگزير از مجهز شدن به ابزارهاي تكنولوژي و روي آوردن به تجارت الكترونيكي ميباشند.
…
فهرست مطالب تحقیق نقش و جايگاه تجارت الكترونيكی در اقتصاد كشور, در ادامه قابل مشاهده می باشد.
- چكيده 1
- واژههاي كليدي 4
- مقدمه 5
- تعريف تجارت الكترونيك 7
- نقش تجارت الكترونيك 7
- بيان موضوع و ضرورت انجام تجارت الكترونيك 8
- راهبردهاي توسعه تجارت الكترونيك 9
- جايگاه صادرات غيرنفتي در اقتصاد كشور 10
- نقش صادرات غيرنفتي در افزايش ظرفيتهاي توليدي 10
- نقش صادرات غيرنفتي در ايجاد اشتغال 10
- نقش صادرات غيرنفتي در ايجاد درآمدهاي ارزي 13
- تأثير تجارت الكترونيكي بر توسعه صادرات 13
- مزاياي تجارت الكترونيك 15
- دولت الكترونيكي 18
- سيستمهاي تجارت الكترونيكي و ماليات 19
- تجارت الكترونيك بين واحدهاي تجاري 20
- اكسترانتها 22
- شبكههاي خصوصي مجازي 22
- زنجيرههاي تأمين 23
- بازارهاي ديجيتال 24
- شبكهها و اتحاديههاي تجاري 25
- بكار انداختن سيستمهاي تجارت الكترونيك 26
- بسترهاي حقوقي 28
- دفاتر خدمات الكترونيكي 29
- وظايف دفتر خدمات الكترونيكي 29
- حمايتهاي انحصاري در بستر مبادلات الكترونيكي 31
- هدايت به سمت اهداف كارآمدي طرح 34
- تجارت الكترونيكي در محدودههاي خاص 36
- تجارت الكترونيكي به طور كلي 37
- مخابره پيامهاي الكترونيكي و اسناد الكترونيكي 45
- معاملات الكترونيكي در دولت 50
- ارزيابي مقاصد 53
- تجارت الكترونيكي، چالشها و فرصتها 55
- نتيجهگيري 56
- منابع
در صورت تمایل شما می توانید تحقیق نقش و جايگاه تجارت الكترونيكی در اقتصاد كشور را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.