0
0

دانلود تحقیق ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی

647 بازدید

شرکتها برای راضی نگه داشتن مشتریان بایستی عملکردشان را بهبود دهند تا بتوانند در محیط کسب و کار به شدت رقابتی به مزیت رقابتی پایدار دست یابند. زیرا نتیجه اصلی رضایت مشتری وفاداری مشتری است و شرکتها با سهم زیادی از مشتریان وفادار به دلایل افزایش نرخ خرید مجدد… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی دنبال نمایید. این فایل شامل 28 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی

 

 

مشخصات فایل ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی

عنوان: ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 28
حجم فایل : 57 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

1– مقدمه

در چند سال اخير، شاخصهاي رضايت مشتري در كشورهاي مختلف چه در بخش توليد و چه در بخش خدمات، در سطح ملي مورد ارزيابي و اندازه گيري قرار گرفته اند. نتايج حاصل از اندازه گيري رضايت مشتري به صورت ملي در بسياري كشورها، راه را براي يافتن بهترين ها و متعالي ترين سازمانها هموار ساخته است و معيارهاي اتخاذ تصميمات استراتژيك به منظور ارزيابي و بهبود وضعيت رقابتي را به سادگي فراهم نموده است.

تدوین شاخص ملي رضايت مشتري چه در سطح خرد و چه در سطح كلان مزاياي خود را براي كشورهاي توسعه يافته به اثبات رسانده است. در سطح خرد هر يك از مشتريان با استفاده از چنين شاخصي قادر به اخذ تصميم مناسب در امر خريد كالاهاي اساسي خويش مي باشند و در سطح كلان، اين شاخص تبديل به شاخصي جهت ارزيابي وضعيت اقتصادي كل كشور در كنار ساير شاخصها از جمله توليد ناخالص ملي شده است.

اولين شاخص ملي رضايت مشتري ، سنجش رضايت مشتري سوئدي(SCSB)[1] است كه در سال 1989 پايه ريزي شد. در كشورهاي توسعه يافته، تلاش فراواني در بخش پژوهش و تحقيقات به منظور بهبود درك عملي از اندازه گيري رضايت مشتري صورت گرفته است. براي نمونه مي توان به تحقيقات فورنل و همكارانش[2]  در زمينه ايجاد يك چارچوب جامع و نظام يافته براي تشريح عوامل موثر بر رضايت مشتري و شناسايي حاصله از آن اشاره نمود. بر پايه اين تحقيقات وسيع بود كه شاخص رضايت مشتري در آمريكا ( ACSI )[3] بنيان نهاده شد. به دنبال پذيرش عمومي و درک اهميت اين شاخص در اروپا و آمريکا، کشورهاي زيادي اقدام به تعيين اين شاخص به صورت ملي نمودند. از جمله اين شاخصها مي توان به ECSI[4] در اروپا،SWICS [5] در سوئيس، NCSB [6]در نروژ، MCSI [7]در مالزي ،CCSI[8] در چين، SASI [9]در آفريقاي جنوبي و TCSI [10] در ترکيه اشاره نمود.

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی را به قیمت 2900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3939
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق ارائه شاخص رضایت مشتری ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.