0
0

دانلود تحقیق فسخ جزئی يا تجزيه قرارداد در کنوانسيون بيع بين الملل کالا و حقوق ايران

918 بازدید

مطالعه حقوق متعهدله در همه قراردادهاي تجاري ، بويژه بيع ، در فرضي كه طرف ديگر بخشي از قرارداد را اجرا مي كند و به هر دليل حاضر يا قادر به اجراي بخش ديگر نيست ، از جهات نظري و عملي حائز اهميت فراوان است ؛ زيرا از يك طرف ، متعهد بايد بداند آيا حق دارد… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق فسخ جزئی يا تجزيه قرارداد در کنوانسيون بيع بين الملل کالا و حقوق ايران دنبال نمایید. این فایل شامل 67 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق فسخ جزئی يا تجزيه قرارداد در کنوانسيون بيع بين الملل کالا و حقوق ايران

 

مشخصات فایل فسخ جزئی يا تجزيه قرارداد در کنوانسيون بيع بين الملل کالا و حقوق ايران

عنوان: فسخ جزئی يا تجزيه قرارداد در کنوانسيون بيع بين الملل کالا و حقوق ايران
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 67
حجم فایل : 35 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق فسخ جزئی يا تجزيه قرارداد در کنوانسيون بيع بين الملل کالا و حقوق ايران را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مقدمه

بي ترديد هدف نهايي طرفين از انعقاد هر قراردادي اجراي آن است . در همين جهت ، كوشش اكثر نظام هاي حقوقي اين است كه قرارداد حتي المقدور اجرا شده و از فسخ آن اجتناب شود ؛ هنگامي كه بخشي از كالا تسليم نمي شود يا بخشي از كالا با اوصاف مورد توافق مطابقت ندارد ، طبعاً اجراي كل قرارداد ممكن نيست . در اين گونه موارد اين پرسش مطرح مي شود كه آيا به بهانه ناممكن بودن اجراي كل قرارداد ، بايد از اجرا و بقاي قرارداد نسبت به بخشي كه اجراي آن با مشكلي روبرو نيست ، صرفنظر كرد يا با تجويز تجزية خيار و به اصطلاح فسخ جزئي ، اجراي قسمتي از قرارداد را بر عدم اجرا و انحلال كامل آن ترجيح داد ؟ به تعبير ديگر ، چنانچه نقض نسبت به بخشي از قرارداد واقع شده باشد ، آيا متعهدله مي تواند قرارداد را نسبت به همين بخش فسخ كند يا حق فسخ ناظر به كل قرارداد بوده و وي حق تجزيه آن را ندارد و فقط مختار است نسبت به كل قرارداد اعلام فسخ كند يا آن را با همين وضعيت بپذيرد ؟ همچنين ، حقوق متعهد در اين گونه موارد چيست ؟ آيا در صورت نقض بخشي از قرارداد و اجراي بخش ديگر آن ، مي تواند مانع اعمال حق فسخ نسبت به كل قرارداد شود و از متعهدله بخواهد كه در صورت تمايل به اعلام فسخ ، از اين حق فقط نسبت به بخش نقض شده بهره برد ؟ آيا طرفين مي توانند هر قراردادي را قابل تجزيه يا غيرقابل تجزيه توصيف كنند ؟ در صورت سكوت طرفين ، اصل كدام است : تجزيه پذيري قرارداد يا غيرقابل تجزيه بودن آن ؟

اين بحث بويژه در حوزه تجارت بين الملل و در ارتباط با قراردادهاي بيع بين المللي اهميت فوق العاده مي يابد ، زيرا در اين عرصه به كرات شاهد هستيم كه بنا به دلايل مختلف اجراي كل قرارداد ممكن نيست يا متعهد به هر دليل ، خواه بنا به ملاحظات اقتصادي يا از جهات ديگر ، قادر يا حاضر به اجراي تمام قرارداد نيست .

در اين مقاله درصدد آنيم كه پاسخ پرسش هاي فوق را در كنوانسيون بيع بين المللي كالا‹۳›و نظام حقوقي ايران بيابيم . براين اساس مطالب اين تحقيق را در دو بخش مورد مطالعه قرار مي دهيم : در بخش نخست موضع كنوانسيون را در اين باره بررسي خواهيم كرد و در بخش دوم از جايگاه موضوع در حقوق ايران سخن خواهيم گفت .

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق فسخ جزئی يا تجزيه قرارداد در کنوانسيون بيع بين الملل کالا و حقوق ايران را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3906
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق فسخ جزئی يا تجزيه قرارداد در کنوانسيون بيع بين الملل کالا و حقوق ايران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.