0
0

دانلود تحقیق مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسيون و حقوق ايران

614 بازدید

  ماده 66 كنوانسيون وين بجاي تعريف ضمان به نتيجه انتقال ضمان از بايع به خريدار اشاره مي‌نمايد، از اين روتعاريفي كه شارحين كنوانسيون از ضمان ارائه داده‌اند به اختصار بيان مي‌گردد:گروهي از شارحين معتقدند مفهوم ضمان در كنوانسيون در معناي مضيق و سنتي خود بكار رفته است و… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسيون و حقوق ايران دنبال نمایید. این فایل شامل 78 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسيون و حقوق ايران

 

 

مشخصات فایل مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسيون و حقوق ايران

عنوان: مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسيون و حقوق ايران
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 78
حجم فایل : 110 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسيون و حقوق ايران را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

گفتار دوم:شرايط اعمال قاعده:

  با استناد به مواد 66 تا 69، به ويژه ماده 66 كنوانسيون، شرايط لازم براي اعمال تئوري ضمان معاوضي بدين شرح مي‌باشند:

1- تلف يا زيان وارده بايد قبل از انتقال ضمان به مشتري واقع شود  (مفهوم قسمت اول ماده 66).

2- تلف و زيان وارده قهري و ناشي از آفات سماوي باشد (مفهوم قسمت اخير ماده 66).

3- مبيع بايد در هنگام تلف عين معين باشد(بند 2 ماده 67 و بند 3 ماده 69).

4- خريدار در قبض مبيع قصور نكرده باشد وگرنه ضمان به ذمه او منتقل مي‌شود (بند 1 ماده 69).در ذيل به شرح شروط مذکور در فوق مي پردازيم:

1-وقوع تلف و زيان وارده قبل از انتقال ضمان به مشتري:

ماده 66 به صراحت تلف يا زيان وارده به مبيع را پس از انتقال ضمان موجب برائت مشتري از تأديه ثمن و انفساخ عقد نمي داند.به طور کلي در اين ماده نسبت به مسأله تلف واتلاف مبيع در دو زمان قبل و بعد از انتقال ضمان معاوضي تعيين تکليف شده است.منطوق ماده 66 تلف و زيان وارده بر مبيع راپس از انتقال ضمان  بر عهده خريدار قرار مي دهد و در فرض اتلاف مبيع توسط بايع که در قسمت اخير ماده66 بصورت استثناءبر اصل وارد شده خريدار از تأديه ثمن معاف مي شودو در زمان قبل از انتقال ضمان و با استفاده از مفهوم ماده66 تلف مبيع موجب انفساخ عقد[1]و برائت مشتري از تأديه ثمن مي شودودر صورت اتلاف مبيع توسط بايع،مشتري از پرداخت ثمن معاف مي گردد و بايع الزامي به پرداخت مثل يا قيمت مبيع ندارد و اين با انفساخ سازگار است.

البته در قسمت اخيرماده66به صراحت ازانفساخ عقدذکري به ميان نيامده است.اماظاهراًتعبير”تبرئه از پرداخت ثمن” مبين مفهوم انفساخ عقداست. قسمت اول ماده66مطابق بامفهوم مخالف بند يک ماده 36 کنوانسيون مي باشد.در بند يک ماده 36 «بايع…مسوؤل هر نوع عدم انطباقي است كه در هنگام انتقال ضمان به مشتري وجود داردهرچندکه عدم انطباق پس ازآن زمان آشکارشود».مفهوم اين ماده آن است که اگرعدم انطباق پس ازانتقال ضمان حاصل شود،بايع مسئول آن نخواهدبودومسئوليت اوتنهادرقبال عدم انطباقي است که تاقبل ازلحظه انتقال ضمان وجودداشته است.

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسيون و حقوق ايران را به قیمت 7900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

 

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3849
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق مفهوم و قلمرو ضمان معاوضی در کنوانسيون و حقوق ايران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.