0
0

دانلود تحقیق تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم

727 بازدید

چنين به نظر مي رسد كه جهان سوم در دورة حاضر به يكي از نقاط عطف تاريخي خود رسيده است. در اين دوره شرايط نويني هم از حيث سياسي و هم از جهت اقتصادي،‌ هم در داخل اين كشورها و هم در سطح بين المللي در حال شكل گرفت است و بيشتر كشورهاي جهان سوم نيز خود را… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم دنبال نمایید. این فایل شامل 38 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم

 

 

مشخصات فایل تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم

عنوان: تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 38
حجم فایل : 54 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

جهان سوم و تجارت آزاد

در چنين شرايطي امضاي يك موافقتنامة تجاري از نوع نفتا،‌ خصوصاً با توجه به اثرات مستقيم و غير مستقيمي كه بر كشورهاي جهان سوم و آينده تلاشهاي جديد آنها خواهد داشت، نمي تواند مورد توجه اين كشورها قرار نگرفته باشد. نفتا نه تنها از جهت اهميت بسيار زيادي كه بر تجارت بين المللي دارد، بلكه به خاطر اينكه يكي از كشورهاي در حال توسعه را به بزرگترين قدرت اقتصادي دنيا مرتبط ساخته و بسياري از ديگر كشورهاي مشابه در منطقه را نيز در آستانة چنين ارتباطي قرار داده مورد توجه بسيار واقع شده است.

اثرات نفتا تنها به تجارت محدود نخواهد ماند و مي تواند تمامي جنبه هاي حيات اقتصادي و اجتماعي مكزيك را تحت تأثير قرار دهد،‌خاصه آنكه حجم اقتصاد مكزيك نصف اقتصاد كانادا و تنها حدود 4% اقتصاد آمريكا است. لذا اجراي چنين موافقتنامه اي خصوصاً براي يك كشور جهان سومي با توجه به كوچك بودن نسبي اقتصادش مي تواند از اهميت بسيار بيشتري برخوردار باشد. از اين رو طبيعي است كه تجربة مكزيك در اين زمينه با علاقه از سوي ديگر ممالك جهان سوم پيگيري شود.

در نتيجه انعقاد موافقتنامه نفتا، مكزيك كه از نظر سياسي در بخش اعظم قرن جاري سياستي ملي گرايانه و برخوردي منفي با آمريكا داشته و از نظر اقتصادي مشي درون گرا و حمايتي را دنبال مي كرده اكنون پذيرفته است كه تدريجاً مرزهاي خود را بطور كامل به روي سرمايه ها و كالاهاي آمريكا و كانادا بگشايد. ديگر كشورهاي در حال توسعه در آن منطقه نيز از اين ابتكار استقبال كرده و به تلاش در جهت احراز شرايط لازم براي الحاق به آن پرداخته اند، تلاشي كه به نوبة خود بايد به اقدامات آنها طي ساليان اخير در راستاي اصلاحات اقتصادي و نيز تحقق آنچه كه آمريكا از آن به «دموكراسي » تعبير مي كند، منتهي شود.

 

فهرست مطالب تحقیق تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • جهان سوم و دوران جديد
  • جهان سوم و تجارت آزاد
  • اثرات مستقيم نفتا بر كشورهاي جهان سوم
  • جهان سوم و آمريكاي شمالي
  •  نفتا و برخي اقلام صادراتي جهان سوم
  • عكس العمل برخي از مناطق جهان سوم در قبال نفتا
  • خاور دور
  • آمريكاي لاتين

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم را به قیمت 5900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3485
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق تجارت آزاد آمريكای شمالی اقتصاد جهانی و جهان سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.