0
0

دانلود تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک

193 بازدید

كشور ايران به دليل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از توليد كنندگان عمده پوست و چرم سبك محسوب مي‌شود و به علت آب و هواي نيمه خشك پوست گوسفند و بز ايران از مرغوبيت بالايي برخوردار است ولي متأسفانه دامداران كشور به دليل كم ارزش قلمداد نمودن پوست و پشم و … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک دنبال نمایید. این فایل شامل 208 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک

 

 

مشخصات فایل بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک

عنوان: بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 208
حجم فایل : 169 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

ضرورت انجام تحقيق:

متأسفانه پوست به عنوان يك ماده اوليه ارزشمند مورد بي لطفي قرار گرفته است و قرنها توسط افراد خواص با ديدگاه سنتي و صرفاً براي منافع كوتاه مدت و بدون توجه به ارزش افزوده زيادي كه مي‌تواند ايجاد نمايد صادر گرديده است و به تبع آن صنعت چرم ايران نيز عليرغم امكانات بالقوه و بالفعل نتوانسته است جايگاه خود را تثبيت نمايد.

ايران با پرورش 48 ميليون رأس گوسفند (84/3% گوسفند جهان) و 16 ميليون رأس بز (3% بز جهان) سهم كمي‌از صادرات را عهده دار مي‌باشد[1]. كشتار سالانه انواع دام سبك و سنگين در كشور ايران 30 ميليون رأس مي‌باشد كه بعبارتي روزانه 82000 رأس را شامل مي‌شود كه 70000 رأس آن سبك مي‌باشد و با احتساب روزهاي كار در سال، معدل روزانه 92000 جلد پوست سبك مي‌باشد[2]. همانطور كه گفته شد عمده صادرات ايران بصورت سالامبور و چرم نيمه تكميل شده مي‌باشد و اكثراً مرغوبترين پوستها به خارج صادر مي‌گردد. و توليد كننده چرم و البسه چرمي‌داخلي مجبور است از پوست و چرم با كيفيت پايين تر استفاده نمايد.

صادرات سالانه 19-20 ميليون جلد سالامبور، حدود يكصد ميليون دلار ارزآوري را در بر خواهد داشت و اگر تبديل به لباس و محصولات چرمي‌شود تا يك ميلياد و چهارصد ميليون دلار ارزآوري دارد. تحقق چنين دستاوردي جز با اعمال مديريت صحيح و استفاده از تكنولوژي پيشرفته و در فضاي توليد مناسب ممكن نمي‌باشد در حاليكه در صورت تغيير بينش و فعاليت علمي‌مي‌توان محصولات متنوع و قابل رقابت در بازارهاي جهاني توليد نمود و از طريق توسعه اين صنعت علاوه بر ارزآوري فراوان، براي تعداد زيادي از افراد جامعه اشتغال نيز ايجاد نمود كه اين گام با سياست هاي نظام جمهوري اسلامي‌در جهت توسعه صادرات غير نفتي و اولويت ايجاد اشتغال در جامعه جوان كشور ايران هم راستا بوده و ضرورت پرداختن به آن از اولويت هاي اقتصادي-بازرگاني كشور قلمداد مي‌گردد[3].

 

پيشينه تحقيق:

جديد بودن موضوع تحقيق، يكي از ويژگي هاي اين پژوهش مي‌باشد. در خصوص صنعت چرم پژوهش هاي اندكي در دانشگاهها صورت گرفته است و تحقيقات قبلي نيز بصورت كلي و محض به صنعت چرم و صادرات و واردات آن نگريسته اند ولي هيچكدام با ديد مديريتي به اين مسأله نپرداخته اند. لازم به ذكر است كه تنها دو عدد پايان نامه كارشناسي ارشد در زمينه صنعت چرم تدوين شده اند كه اولي به نام «قيمت تمام شده محصولات چرمي»[4] و با ديد حسابداري به مسئله نگريسته است و دومي‌به نام «چرم، صادرات و واردات»[5] بصورت كلي و صرفاً با ديد اقتصادي و تراز بازرگاني به اين مسئله پرداخته است كه هر دو از لحاظ محتوايي با پژوهش حاضر تفاوت دارند – و در حدي كه پژوهشگر تحقيق نموده است مي‌توان گفت در خصوص صادرات محصولات چرمي‌سبك و با ديد مديريتي اين اولين پژوهش دانشگاهي مي‌باشد.

 

 

فهرست مطالب تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

 

  • فصل اول طرح تحقيق            1
  • بيان موضوع يا تعريف مسأله:               2
  • ضرورت انجام تحقيق:            4
  • پيشينه تحقيق:          5
  • فرضيات  6
  • تعريف عمليات متغيرها:         7
  • نوع تحقيق و دلايل آن:           7
  • ابزار گردآوري داده ها:           8
  • جامعه آماري:          8
  • مراحل انجام تحقيق:                8
  • تعريف مفاهيم:         8
  • محدوديت ها            12
  • فصل دوم ادبيات تحقيق          13
  • تاريخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازي:       14
  • تكنولوژي (فن آوري) در صنعت چرم   21
  • مراحل ساخت چرم  28
  • عوامل مؤثر بر كيفيت پوست و چرم     30
  • الف- پوست:            30
  • ب- چرم: 33
  • انواع چرم و موارد استفاده از آن:           35
  • انواع محصولات چرمي:        37
  • بخش دوم مباحثي در باب صادرات و ابعاد مديريتي آن         39
  • تجارت بين الملل و كشورهاي روبه توسعه           40
  • جايگاه صادرات غير نفتي در اقتصاد كشور           42
  • آثار جانبي افزايش ظرفيت هاي توليدي  42
  • نقش صادرات غير نفتي در ايجاد اشتغال                43
  • تعريف استراتژي    45
  • نقش و جايگاه صادرات غير نفتي در استراتژي هاي توسعه اقتصادي  45
  • الف- استراتژي جايگزيني واردات         45
  • ب- استراتژي توسعه صادرات:              47
  • انواع استراتژي هاي رقابتي عام             48
  • رهبري در هزينه    50
  • تمايز محصول         51
  • تمركز (محدودنگري)             53
  • ميانه روي               55
  • تعريف بازاريابي:    57
  • استراتژي هاي عمده تقسيم بندي بازار    58
  • 1- استراتژي بازاريابي يكسان 59
  • 2- استراتژي بازاريابي تفكيكي               59
  • 3- استراتژي بازاريابي تمركزي             60
  • ارزشيابي و انتخاب استراتژي تقسيم بندي بازار    61
  • تقسيم بندي بازار هاي بين المللي            63
  • استراتژي توسعه آميخته بازاريابي         65
  • آميخته محصول      66
  • اهميت قيمت در آميخته بازاريابي           68
  • آميخته تشويق و ترفيع            70
  • اجزاي تشويق و ترفيع            71
  • توزيع فيزيكي در آميخته بازاريابي        72
  • تصميمات عمده در بازاريابي بين المللي 73
  • 1- ارزيابي اوضاع و احوال و محيط بازاريابي بين الملل      74
  • 2- تصميم به فعاليت در سطح بين‌الملل (Deciding wether to go abroad)  83
  • 3-  تصميم در مورد انتخاب بازارها در سطح بين‌الملل (Deciding Which market to enter)     85
  • 4- تصميم در مورد چگونگي وارد شدن به بازار بين‌المللي (Diciding how to enter the market)           87
  • 5- تصميم در مورد برنامه هاي بازاريابي بين‌الملل (Deciding on the markting program)      96
  • 6- تصميم در مورد نوع سازمان بازاريابي بين‌الملل (Diciding on the marketing organizition)              103
  • فصل سوم – روش تحقيق        107
  • مقدمه       108
  • روش تحقيق            108
  • روش جمع آوري اطلاعات     108
  • منابع اطلاعات ثانويه              109
  • منابع اطلاعات اوليه               110
  • روش اجراي پرسشنامه           110
  • جامعه آماري:          111
  • نمونه آماري            111
  • تهيه و تنظيم پرسشنامه           113
  • نحوه توزيع سوالات پرسشنامه               114
  • روشهاي آماري مورد استفاده  116
  • فصل چهارم – جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل داده ها               119
  • مقدمه       120
  • اطلاعات مربوط به ويژگيهاي مديران مراكز نمونه گيري شده             120
  • آماره آزمون             125
  • سوالات مربوطه:    127
  • بررسي فرضيه 2:  129
  • آماره آزمون:           129
  • آزمون فرضيه 2:    129
  • جداول آزمون فرض گروه نمونه مراكز صنعتي   129
  • بررسي فرضيه 3:  138
  • آماره آزمون             138
  • جداول آزمون فرض گروه نمونه مراكز صنعتي   139
  • سوالات مربوطه:    141
  • بررسي فرضيه 4:  145
  • آزمون فرضيه 4:    146
  • آزمون فرضيه 4:    147
  • سوالات مربوطه:    148
  • بررسي فرضيه 5:  151
  • آزمون فرضيه 5:    151
  • تذكر:       153
  • سوالات مربوطه:    154
  • بررسي فرضيه 6:  156
  • آماره آزمون:           156
  • آزمون فرضيه 6:    156
  • سوالات مربوطه:    158
  • فصل پنجم –  نتيجه گيري و پيشنهادات  161
  • نتيجه گيري             162
  • نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 1:                162
  • نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 2:                163
  • نتايج بدست امه در ارتباط با فرضيه 3: 165
  • نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 4:                167
  • نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 5:                169
  • پيشنهادات                171
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 1:          171
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 2:          173
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 3:          177
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 4:          178
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 5:          180
  • پيشنهادات در ارتباطات با فرضيه 6:     182
  • ساير پيشنهادات       184
  • ساير پيشنهادات       185
  • توصيه به ساير دانشجويان محققين         188
  • منابع:       190

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک را به قیمت 9900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3453
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی سبک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.