0
0

دانلود تحقیق مردم سالاری

623 بازدید

مردم سالاری از مفاهيم بحث برانگيز در حوزه فلسفه سياست و حقوق است. با توجه به گرايشي كه در كشورهاي گوناگون به اين نظريه وجود دارد، اين پرسش مطرح شده است كه آيا مي توان مردم سالاري را منطبق با فرهنگ و ارزش هاي هر ملت بومي ساخت يا مردم سالاري نظريه اي يكپارچه است… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق مردم سالاری دنبال نمایید. این فایل شامل 42 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق مردم سالاری

 

 

مشخصات فایل مردم سالاری

عنوان: مردم سالاری
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 42
حجم فایل : 51 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق مردم سالاری را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مقدمه

مردم سالاري نظريه اي است كه ، به رغم پيشينه طولاني ، هنوز هم در كانون گفت وگوهاي علمي ، به ويژه در حوزه فلسفه سياست و حقوق قرار دارد.از جمله پرسشهايي كه در سالهاي اخير در اين زمينه مورد توجه جدي است موضع دين و نظام هاي سياسي مبتني بر آن ، و به طور خاص جمهوري اسلامي ايران ، در برابر اين نظريه است.

مسلمانان در مواجهه با اين مفهوم و ساير مفاهيم جديد شيوه هاي متفاوتي داشته اند كه در اين نوشتار مورد بررسي قرار خواهد گرفت. به عقيده ما ، نه «انكار يا تسليم محض» و نه « تركيب و التقاط»  شيوه درستي براي مواجهه با مفاهيمي نيست كه در دامن منظومه هاي فكري بيگانه زاييده شده و تكامل يافته اند. « نقد منطقي» و البته « اصول گرايانه» شيوه مورد قبولي است كه تلاش مي شود در اين مقاله ارايه شود..

بخش اول:شيوه هاي مواجهه مسلمانان با مفاهيم جديد

پيشرفت دانش بشري زايش انديشه ها و مفاهيم نويني را در پي دارد كه بر بستر اصول و مباني فكري خاص خود استوار است .توسعه ارتباطات فرهنگي نيز به تبادل اين انديشه ها و راهيابي مفاهيم جديد به ساير منظومه هاي فكري و اجتماعي مي انجامد . اين دو واقعيت مي تواند براي رشد و كمال بشري ميمون و با بركت باشد؛ مشروط بر آنكه از يكجانبه گرايي و جريان يكسويه اطلاعات خودداري گردد و تهاجم فرهنگي، جايگزين تبادل داده ها نگردد.

 

فهرست مطالب تحقیق مردم سالاری, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • بخش اول:شيوه هاي مواجهه مسلمانان با مفاهيم جديد
  • 1- انكار يا تسليم محض
  • 2- تركيب و التقاط
  • 3_ نقد منطقي و اصول گرايانه
  • بخش دوّم: مطالعه موردي؛ نظريه مردم سالاري
  • 1ـ  بستر و دليل پيدايش
  • 2 ـ  تحولات تاريخي و ماهوي
  •  3- مردم سالاري در عصر جديد
  • بخش سوم: مردم سالاري از نگاه اسلام وقانون اساسي
  • نتيجه گيري: مردم سالاري و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق مردم سالاری را به قیمت 3900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3292
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق مردم سالاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.