0
0

دانلود پاورپوینت بیوشیمی قندها

686 بازدید

قندها نيز دسته اي از درشت مغذي ها هستند که در تغذيه آدمي از اهميت بسيار بالايي برخوردار هستند. اين دسته از مواد غذايي که مزه اي شيرين نيز دارند، به دليل همين مزه شيريني که دارند، بيشتر از چربي ها و پروتئينها شناخته شده اند. کربوهيدراتها از اتمهاي کربن، هيدروژن و اکسيژن تشکيل شده اند.اين دسته از مواد غذايي را مي توان منبع اصلي انرژي و سوخت بدن دانست. ميانگين مصرف قند در … ادامه این مطلب را در پاورپوینت بیوشیمی قندها دنبال نمایید. این فایل شامل 62 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت بیوشیمی قندها

 

 

مشخصات فایل بیوشیمی قندها

عنوان: بیوشیمی قندها
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 62
حجم فایل :  1,55 مگابایت

بخشی از پاورپوینت بیوشیمی قندها را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

انواع کربوهيدراتها

بر خلاف پروتئينها و چربي ها، قندها از تنوع بيشتري برخوردار هستند. اين دسته از درشت مغذي ها را مي توان به دو گروه عمده: قندهاي ساده و قندهاي پيچيده تقسيم بندي کرد. هر کدام از اين گروه ها را نيز مي توان به گروههاي کوچکتر تقسيم بندي کرد.

مونو ساکاريد ها

اين دسته از قندها پرمصرفترين نمونه از آنها مي باشند. شکري که به همراه چايي شيرين مصرف مي کنيم به اين گروه تعلق دارد. دانشمندان در حدود 200 نوع از اين قندها را در طبيعت شناسايي کرده و آنها را ثبت نموده اند که در اين مقاله فقط به نمونه هاي معروف و شناخته شده آنها اشاره مي کنيم:

گلوکوز: اين قند به طور طبيعي و به وفور در غذاهاي آدمي يافت مي شود. اين قند همچنين به نام قند دکستروز و يا قند خون نيز شناخته مي شود. اين قند در نوشابه هاي شيرين و در مکملهاي نگهدارنده و افزاينده وزن و همچنين در مکملهاي حاوي کراتين به وفور يافت مي شود. هر شيشه نوشابه معمولي حاوي تقريبا 13 قاشق از اين قند مي باشد. اين در حالي است که ميزان مجاز مصرف اين قند در حدود 10 قاشق در روز است! با اين تفاسير در مي يابيم در صورتي که شما در طول روز، صرف نظر از ساير منابع غني اين قند، حتي يک نوشابه قندي ميل کنيد، در مصرف اين قند دچار افراط شده ايد. اين در حالي است که برخي از هموطنان ما به جاي شيشه هاي 300 ميلي ليتري، از بطريهاي يک و نيم ليتري خانوادگي استفاده مي کنند و …

 

فهرست مطالب پاورپوینت بیوشیمی قندها, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • انواع کربوهيدراتها
  • مونو ساکاريد ها
  • مونو ساکاريد ها
  • دي ساکاريد ها
  • پلي ساکاريدها
  • نقش اصلي قندها در بدن
  • سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها
  • مشتقات قندها
  • متابوليسم قندها
  • انرژی‌زایی کربوهیدرات‌ها

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت بیوشیمی قندها را به قیمت 9900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3075
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت بیوشیمی قندها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.