0
0

دانلود تحقیق واکسن و ایمن سازی

671 بازدید

هر گونه اقدامي كه به منظور جلوگيري از بروز عفونت و يا تخفيف شكل طبيعي بيماري در فردي با تجويز آنتي بادي يا آنتي ‍‍‍ژن بعمل آيد ايمن سازي گفته مي شود .با تزريق عضلاني يا وريدي آنتي بادي ايمني غير فعال يا انتقالي ايجاد مي گردد . دوام اين نوع ايمني كوتاه است و بستگي به نيمه عمر‌آنتي بادي در بدن فرد دريافت كننده دارد و اين مدت در حدود 3 تا 4 هفته مي باشد…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق واکسن و ایمن سازی دنبال نمایید. این فایل شامل 170 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق واکسن و ایمن سازی

 

 

مشخصات فایل واکسن و ایمن سازی

عنوان: واکسن و ایمن سازی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 170
حجم فایل : 138 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق واکسن و ایمن سازی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

كليات واكسيناسيون

هر گونه اقدامي كه به منظور جلوگيري از بروز عفونت و يا تخفيف شكل طبيعي بيماري در فردي با تجويز آنتي بادي يا آنتي ‍‍‍ژن بعمل آيد ايمن سازي گفته مي شود . با تزريق عضلاني يا وريدي آنتي بادي ايمني غير فعال يا انتقالي ايجاد مي گردد . دوام اين نوع ايمني كوتاه است و بستگي به نيمه عمر‌آنتي بادي در بدن فرد دريافت كننده دارد و اين مدت در حدود 3 تا 4 هفته مي باشد . در صورت تجويز آنتي ژن كه شامل ميكرو ارگانيسم ضعيف شده ، كشته شده و يا اجزاء آن مي شود دستگاه ايمني فرد دريافت كننده تحريك و به طور فعال آنتي بادي توليد مي كند . ايمني بدست آمده در اين حالت را ايمني فعال گويند . دوام اين نوع ايمني ، طولاني تر از نوع غير فعال است .

ايمن سازي فعال يا واكسيناسيون

واكسيناسيون اقدام بسيار مهم و با ارزشي است كه به وسيله آن با هزينه كم     مي توان از ابتلاء به بيماريهاي عفوني جلوگيري كرد . با اجراي برنامه واكسيناسيون همگاني در جهان ، شيوع بسياري از بيماريهاي خطرناك در بين شيرخواران ، كودكان و بالغين كاهش بارزي پيدا كرده است به طوري كه اكنون شيوع بيماريهاي خطيري چون ديفتري ، كزاز ، سياه سرفه ، سرخك و فلج كودكان با واكسيناسيون همگاني با موفقيت كنترل و در بسياري از كشورها عملاً به حداقل ميزان خود رسيده است ، يا ببيماري آبله كه با واكسيناسيون همگاني و پيگيري جهاني ريشه كن شده است . براي بيش از 20 بيماري انسان ، اكنون واكسن تهيه شده است كه تعدادي از آنها بطور همگاني و بقيه در شرايط خاصي ، مورد استفاده قرار مي گيرند …

 

 

فهرست مطالب تحقیق واکسن و ایمن سازی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

 

  • فصل اول:بيماريهاي داراي واكسن
  • فصل دوم:برنامه گسترش ايمن سازي
  • فصل سوم: ايمني زايي واكسنها
  • فصل چهارم: عوارض ناخواسته ايمن سازي

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق واکسن و ایمن سازی را به قیمت 11900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3019
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق واکسن و ایمن سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.