0
0

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيری سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟

653 بازدید

در اين چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال يكي از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. او كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود… ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيری سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟ دنبال نمایید. این فایل شامل 42  صفحه و در قالب word ارائه شده است.

اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟

 

 

 

مشخصات فایل چگونه توانستم با روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيری سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟

عنوان: چگونه توانستم با روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيری سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 42
حجم فایل : 162 کیلوبایت

بخشی از  اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيری سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟ را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مقدمه

توجه به اهميت آموزش در دوران اوليه زندگي، پرداختن به پژوهش هاي علمي در برنامه هاي درسي دبستان امري كاملاً آشكار است. در دوران كودكي ساختار شخصيتي و رفتاري انسان بنيان گذاشته مي شود و اين دوران بسيار سرنوشت ساز است. امروزه به دليل آن كه كودكان پيوسته در معرض هجوم انواع رسانه ها و فناوري ها قرار دارند، لازم است فعاليت هاي يادگيري در روش هاي جديد، متفاوت و مهيج در آموزش و پرورش ارائه شود. استفاده از رايانه به عنوان ابزار آموزشي مفيد در مدارس ابتدايي براي جستجوگري در شبكه جهاني به منظور كمك به دانش آموزان ابتدايي است. استفاده از اين فناوري كلاس هاي دوره ابتدايي را از شادي و هيجان بيش تري برخوردار مي كند.

رايانه به دانش آموزان اين دوره كمك مي كند جزئيات دروس و مطالب كتاب را به خوبي فرا بگيرند. آموزش علوم، رياضي و قرآن و….. از طريق رايانه و گفتگوهاي رايانه اي و جلسات الكترونيك، به برنامه ريزي درسي و فعاليت هاي ديگر كلاسي، كمك زيادي مي كند.اطلاعات جديد و فناوري ارتباطات به طور قابل ملاحظه اي يادگيري دانش آموزان را بهبود مي بخشد و رايج ترين شيوه هاي دستيابي دانش آموزان به اطلاعات و دانش مورد نياز آن ها را تحت تأثير قرار مي دهد…

معلم با استفاده از فناوري در كلاس درس مي تواند اين شرايط را فراهم كند:

  1. ايجاد تجارب يادگيري غيرمستقيم؛
  2. ايجاد ارتباط دقيق؛
  3. ايجاد علاقه به يادگيري؛
  4. افزايش امكانات يادگيري.

معلم مي تواند دانش آموزان را ارزشيابي كند، اطلاعات لازم را جمع آوري كرده و بازخوردهاي مناسب را به دانش آموزان ارائه كند. متأسفانه روشهاي تدريس به كمك  IT فراگير نيست. بيش تر در قالب جشنواره ها و مسابقات و برخي به صورت موردي استفاده مي شود…

 

 

فهرست مطالب اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيری سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

 

  • مقدمه
  • اينترنت و ساير اشکال فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT
  • معلم با استفاده از فناوري در كلاس درس مي تواند اين شرايط را فراهم كند
  • توصيف وضعيت موجود
  • گردآوري اطلاعات(شواهد 1)
  • نارسايي هاي يادگيري
  • اختلال يادگيري (ديسلكسي( Dyslexia
  • چگونگي تشخيص اختلالات يادگيري
  • روش مشاهده
  • روش مصاحبه
  • روش استفاده از آزمون هاي رواني
  • انواع ناتواني هاي يادگيري
  • راه هاي درمان اختلالات يادگيري
  • نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان
  • نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري
  • پيشينه پژوهش
  • اجراي راه حل
  • تمرين يك
  • تمرين دوم
  • تمرين سوم
  • نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل
  • چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب
  • جمع آوري اطلاعات (شواهد2)
  • بررسي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و بخصوص سمانه با مقايسه نمرات آن ها قبل از اجراي اقدام و بعد از آن؛
  • جدول يك: ميانگين نمرات هر دانش آموزان قبل از اجراي اقدام
  • جدول دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام
  • نمودار دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام
  • جدول سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام
  • نمودار سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام
  • بررسي عوامل رفتاري سمانه و اثر گذاري روش تدريس مبتني بر IT در روحيات او؛
  • تجزيه و تحليل نتايج
  • جدول چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام
  • نمودار چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام
  • ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن
  • نتيجه گيري و پيشنهادات
  • منابع مورد استفاده

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيری سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟ را به قیمت 4900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: ۰۹۳۹۷۳۶۶۱۴۶ با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2742
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيری سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.