0
0

دانلود پاورپوینت آشنایی با انواع سقف ها

651 بازدید

به طور کلی اولین وظیفۀ سقف یک ساختمان، آن است که بارهای ثقلی نظیر بارهای مرده و زنده را تحمل کرده و آنها را به طور ایمن به تیرها و ستون ها منتقل کند تا از این طریق بارهای ثقلی به سمت زمین هدایت شوند. از سوی دیگر می دانیم که قسمت اعظم نیروی زلزلۀ طبقات یک ساختمان، در کف ها ایجاد می شود که بیشترین  جرم هر طبقه در آنها قرار دارد. با این وجود، یک سیستم سقف مناسب می تواند از طریق عملکرد دیافراگمی خود… ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت آشنایی با انواع سقف ها دنبال نمایید. این فایل شامل 34 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت آشنایی با انواع سقف ها

 

 

 

مشخصات فایل آشنایی با انواع سقف ها

عنوان: آشنایی با انواع سقف ها
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 34
حجم فایل :  7,88 مگابایت

بخشی از پاورپوینت آشنایی با انواع سقف ها را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

سقف های متداول در ساختمان های فولادی

´با توجه به وجود انواع مختلف سیستم های سقف، مهندس طراح برای انتخاب سقف مناسب در یک پروژه، باید آشنایی کافی با جزئیات هر یک از آنها داشته باشد، زیرا این انتخاب می تواند بر طراحی سایر اجزای سازه نیز تأثیر مستقیم بگذارد. گفتنی است از آنجا که بیشترین وزن ساختمان ها اغلب ناشی از سقف آنها می باشد، با استفاده از سقف های سبک تر می توان مقدار نیروهای ثقلی و همچنین مقدار نیروی زلزلۀ وارد بر سازه را کاهش داد، که این موضوع در نهایت باعث می شود مقاطع کوچکتری برای اعضای سازه به دست آید. از سوی دیگر واضح است که نوع سیستم سقف می تواند مستقیماً بر سرعت اجرای ساختمان و در نتیجه پارامترهای اقتصادی طرح تأثیر گذار باشد…

دید مهندسی

´هر چهار نوع سقف متداول در ساختمان های فولادی که آنها را معرفی کردیم، عملکرد یک طرفه در انتقال بار ثقلی دارند. این موضوع یعنی اگر در شکل مقابل هر یک از چهار سقف معرفی شده اجرا شده است، با توجه به جهت تیرچه ریزی، بار ثقلی به تیرهای BC و AD  منتقل می شوند و بار ناچیزی به تیرهای AB و DC  می رسد.

´دقت شود که بر اساس استانداردهای نقشه کشی، سقف های یک طرفه با توجه به جهت تیرچه ها با نمادهایی به صورت زیر نشان داده می شوند که این نماد عملاً جهت تیرچه ها و در نتیجه جهت انتقال بار سقف را نشان می دهد.

 

 

 

 

فهرست مطالب پاورپوینت آشنایی با انواع سقف ها, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • سقف های متداول در ساختمان های فولادی
  • اجزای یک سقف در نگاه کلی
  • معرفی کلی انواع سقف ها

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت آشنایی با انواع سقف ها را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: ۰۹۳۹۷۳۶۶۱۴۶ با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2716
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت آشنایی با انواع سقف ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.