0
0

دانلود تحقیق بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها

695 بازدید

در طی چند دهه اخیر به دنبال تحولات صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و مهاجرت از روستاها به شهرها رشد و گسترش مناطق حاشیه نشین، انواع آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته است. امروزه آسیب های اجتماعی از مهمترین عوامل تهدید کننده امنیت در کلانشهرها محسوب می شوند. افزایش روز افزون تعداد مجرمین در کلانشهرها بخصوص در… ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها دنبال نمایید. این فایل شامل 21 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها

 

 

 

مشخصات فایل بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها

عنوان: بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 21
حجم فایل : 77 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

مقدمه

در برخورد با مسئله جرایم، مرور بر ادبیات موضوع نشان می دهد که مطالعه این آسیب اجتماعی در دو سطح اساسی قرار دارد: ۱- تحلیل های میکرو (فردی) که بر تفاوت در رفتارهای اجتماعی که میان افراد مجرم و افراد غیر مجرم وجود دارد تأکید می کند، این نوع تحلیل ها در حیطه علومی مثل علوم اجتماعی و روانشناسی قرار دارد؛ ۲- تحلیل ماکرو (اکولوژیکی) که بر نقش زمینه های اجتماعی در توزیع و تنوع جرم و جنایت در میان واحدهای فضایی تأکید دارد. تفاوت در توزیع فضایی جرم در سطوح مختلف مثل بلوک های خیابانی، محله، شهر و در نهایت کشور بررسی شده است (4 ;2012 ,Lun). جغرافيا از جمله علومی است که با دید فضایی پدیده ها را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد و در تحلیل جغرافیایی و فضایی بزهکاری، چگونگی پیدایش، کیفیت و نحوه پراکندگی اعمال مجرمانه را در محدوده جغرافیایی شهرها مورد بررسی قرار می دهد (1 :2004 ,ratelife) و از طریق نمایش فضایی اعمال مجرمانه و تلفیق این اطلاعات با داده های مکانی، محل ارتکاب جرایم و شاخص های اجتماعی، اقتصادی مجرم و محل سکونت او، امکان شناسایی کانون های جرم خیز و محل های احتمال وقوع ناهنجاری در محدوده شهر فراهم می شود. در نهایت این اطلاعات به شکل مؤثری می تواند در کاهش میزان جرایم در سطح شهر و پیشگیری از بزهکاری و افزایش ایمنی کمک نماید (کلانتری و صفری، ۱۳۸۶: ۹)…

پیشینه پژوهش

از دیرباز اندیشمندان علوم مختلف، مباحث مفصلی را به مطالعه پیرامون عوامل زمینه ساز و بروز آسیب های اجتماعی در سطح شهرها و کلانشهرها مطرح کرده اند. جغرافيا جزء آن دسته از علومی است که به بررسی تأثیر محیط جغرافیایی بر ناسازگاری های اجتماعی تأکید کرده است. توجه و علاقه به تحلیل فضایی – مکانی جرایم و به طور کلی بررسی رابطه مکان و جرم طی چند سال اخیر و بویژه در دهه پایانی قرن گذشته در محافل علمی جهان افزایش یافته است عباسی ورکی ،۱۳۸۷: ۱۲)…

 

 

 

فهرست مطالب تحقیق بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • پیشینه پژوهش
  • مفاهيم و مبانی نظری
  • عوامل مؤثر بر شکل گیری کانون های جرم خیز
  •  نظریه های بوم شناختی و جمعیتی
  • نظریه های جامعه شناختی
  • رهیافت فرصت
  • بررسی عوامل زمینه ساز آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین
  • عوامل اقتصادی
  • عوامل اجتماعی – فرهنگی
  • عوامل کالبدی
  • نتیجه گیری

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها را به قیمت 4900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: ۰۹۳۹۷۳۶۶۱۴۶ با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2678
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق بررسی عوامل و پدیده های مؤثر بر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در کلانشهرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.