0
0

دانلود پاورپوینت ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی

715 بازدید

روابط اقتصادي و بازرگاني با دنياي خارج بايد با خط مشي هاي سياسي و الگوي روابط خارجي كشور و همسو و سازگار باشد و اگر احساس گردد كه انجام امور تجارت خارجي بوسيله بخش خصوصي مانع اين همسويي مي گردد آنگاه ممكن است دولت تصميم به ايفاي نقش بگيرد… ادامه این مطلب را در پاورپوینت ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی دنبال نمایید. این فایل شامل 20 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجي

 

 

مشخصات فایل ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی

عنوان: ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 20
حجم فایل :  873 کیلوبایت

بخشی از پاورپوینت ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مقدمه

مقدار واردات يا صادرات كالاها بر وضعيت عرضه و تقاضاي آن ها در بازارهاي داخلي اثر ميگذارد و ميتواند مندرج به عدم تعادل و نوسانات شديد قيمت در اين بازارها گردد. چون ممكن است بخش خصوصي صرفاً به خاطري سودآوري نسبت به تعادل بازر و رفاه مصرف كنندگان جامعه احساس مسئوليت نكند دخالت دولت در اين زمينه قابل قبول است.

افزايش صادرات يك كالا ممكن است موجب استخراج يا برداشت بي رويه از برخي منابع ارزشمند يا كمياب اقتصادي كشور گردد و در نتيجه صنايع و واحدهاي توليدي داخلي را در دسترسي به اين منابع يا عوامل توليد با مشكل روبرو نمايد.

مبادله برخي از كالاها و خدمات با دنياي خارج با تندرستي و بهداشت جامعه ارتباط پيدا مي كند. اين موضوع در مورد واردات محصولات كشاورزي و مواد غذايي و دارويي و كالاهاي مرتبط با آن ها بيش تر مطرح مي شود…

تغيير در روند دخالت دولت ها

نقش و دخالت دولت ها در تجارت خارجي با انگيزه ها و هدف هاي مختلف و با به كارگيري روش ها و ابزارهاي كمي و كيفي بدون اين كه پيمان يا توافقي بين كشورها بوجود آيد تا سال هاي پس از جنگ جهاني دوم ادامه يافت.

در پايان دهه 1940 براي اولين بار يك نهاد تجاري بين المللي به نام گات بر پايه توافق عمومي در مورد تعرفه و تجارت شكل گرفت. در چهارچوب اين نهاد گفتگوهاي زيادي بين كشورهاي عضو در راستاي قانونمند كردن دخالت هاي دولت ها و جلوگيري از گسترش سياست هاي حمايت گرايي و جنگ تعرفه ها انجام گرفت…

فهرست مطالب پاورپوینت ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • تغيير در روند دخالت دولت ها
  • روش ها و ابزارهاي سياست گذاري در تجارت خارجي
  • آثار برقراري تعرفه گمركي
  • سوبسيدها (يارانه ها)
  • سهميه بندي واردات
  •  دامپينگ
  • سياست هاي اداري
  • امنيت ملي

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2246
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.