0
0

دانلود پاورپوینت ژیمناستیک

931 بازدید

ژیمناستیک ورزشی است که در دسته بندی رشته‌های آمادگی جسمانی قرار دارد و در آن حرکات نیازمندِ قدرت، انعطاف بدنی، چابکی، تعادل و هماهنگی اعضای بدن است. ژیمناستیک از تمرینات ورزشی که در یونان باستان انجام می‌شد، تکامل پیدا کرده و در سطح بین‌المللی زیر نظر فدراسیون … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت ژیمناستیک دنبال نمایید. این فایل شامل 61 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت ژیمناستیک

مشخصات فایل ژیمناستیک

عنوان: ژیمناستیک
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 61
حجم فایل :  15,7 مگابایت

بخشی از پاورپوینت ژیمناستیک را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

اسلاید سوم

مقدمه

ژیمناستیک ورزشی است که در دسته بندی رشته‌های آمادگی جسمانی قرار دارد و در آن حرکات نیازمندِ قدرت، انعطاف بدنی، چابکی، تعادل و هماهنگی اعضای بدن است. ژیمناستیک از تمرینات ورزشی که در یونان باستان انجام می‌شد، تکامل پیدا کرده و در سطح بین‌المللی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک اداره می‌شود. معروف‌ترین بخش این رشته ورزشی ژیمناستیک هنری است که در مسابقات آن ورزشکاران زن در رشته‌های حرکات زمینی، پرش از پرش از خرک، پارالل ناهم‌سطح و چوب موازنه و ژیمناست‌های مرد در رشته‌های حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک، دار حلقه، پارالل، و خرک حلقه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. ژیمناستیک موزون، ایروبیک، آکروباتیک و ترامپولین بخش‌های دیگر این رشته ورزشی را تشکیل می‌دهند. ژیمناستیک یک ورزش المپیکی است و از اولین دوره المپیک تاکنون در برنامه این مسابقات قرار داشته‌است. هم‌اکنون ژیمناستیک المپیکی از ۱۸ رویداد ورزشی جداگانه تشکیل می‌شود که ۱۴ رقابت در ژیمناستیک هنری، ۲ رقابت در ژیمناستیک موزون و ۲ رقابت در ترامپولین است.

ژیمناستیک در سطح تفریحی و به خصوص به عنوان تمرینات انعطاف بدنی بسیار محبوب است. در سطح قهرمانی این رشته به تمرینات بی‌وقفه و آمادگی جسمانی بسیار بالا در اتمام ابعاد از جمله بنیه و استقامت قوی نیاز دارد. ژیمناستیک هرچند یک رشته ورزشی بدون برخورد است اما ورزش پرآسیبی است. فرودهای سنگین، افت‌ها یا برخورد به ابزار تمرینی ممکن است باعث آسیب‌دیدگی شود. صدمات جسمی در بین ورزشکاران ماهر بیشتر دیده می‌شود چون آن‌ها معمولاً برای مدت طولانی‌تری تمرین کرده و حرکات خطرناک‌تری را اجرا می‌کنند.

اسلاید چهارم

تاریخچه ژیمناستیک

کلمه ژیمناستیک یک لغت یونانی است. از چهارصد سال پیش نوعی ژیمناستیک در چین متداول بوده. که از آن برای آماده نمودن جوانان جهت جنگ و همچنین بهبود بعضی از ضایعات بدنی استفاده می‌کردند.یونانی‌ها حرکات و عملیات ورزشی (ژیمناستیک) را با وسایل ابتدایی و موجود انجام می‌دادند در صورتی‌ که رومی‌ها، روی وسایل کار می‌کردند. موقعی که دولت روم ضعیف شد، مردم دیگر از خودشان رغبتی به ژیمناستیک نشان ندادند.فقط سربازان، ژیمناستیک تمرین می‌کردند و همچنین عده‌ای عملیات ژیمناستیک را در سیرک‌ها و برای امرار معاش به نمایش می‌گذاشتند.(ترامپولین در ژیمناستیک)

تا آغاز دوره رنسانس هیچ علاقه‌ای جهت پیشرفت این ورزش نشان داده نشد. تا بالاخره موکولیالیس ایتالیایی کتاب مفیدی درباره هنر ژیمناستیک انتشار کرد.پس از آن، این ورزش به‌ تدریج در بیشتر کشورهای اروپایی مانند آلمان، دانمارک، فرانسه، سوییس و غیره رونق یافت. جان بیس اولین اروپایی بود. که تمرینات مدرن شده ژیمناستیک را تدریس کرد، سپس جان گوتس موتس اولین فردی بود. که کتابی درباره ژیمناستیک جدید در سال۱۷۹۲ چاپ و منتشر کرد و به پدربزرگ ژیمناستیک معروف شد.

 

فهرست مطالب پاورپوینت ژیمناستیک, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

 

  • مقدمه
  • تاریخچه ژیمناستیک
  • مروری بر مقررات ایمنی و بهداشتی ژیمناستیک
  • مروری بر مهارتهای ژیمناستیک
  • آشنایی با مدیریت و شیوه برگزاری مسابقات ژیمناستیک
  • تغذیه مناسب برای ورزشکاران ژیمناستیک
  • علم تمرین در رشته ژیمناستیک
  • اصول بدنسازی در رشته ژیمناستیک
  • آسیب شناسی در ژیمناستیک
  • فیزیولوژی در ژیمناستیک
  • استعدادیابی در ژیمناستیک

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت ژیمناستیک را به قیمت 29900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=10573
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت ژیمناستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.