0
0

دانلود مقاله جنگ در قرآن

633 بازدید

كسي كه يك مقداري آشنا باشد به منطق قرآن، مي بيند كه اين قرآن است كه وادار كرد پيغمبر اسلام را به اينكه با اين سرمايه دارها دائماً در جنگ باشد و با اين كساني كه در حجاز و در طائف و در مكه و اينها، سرمايه دار بودند و صاحب قدرت و اشخاص قلدري كه قدرتمند بودند، قرآن بود … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله جنگ در قرآن دنبال نمایید. این فایل شامل 34 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله جنگ در قرآن

مشخصات فایل جنگ در قرآن

عنوان: جنگ در قرآن
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 34
حجم فایل : 26 کیلوبایت

بخشی از  مقاله جنگ در قرآن را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

جنگ در قرآن

كسي كه يك مقداري آشنا باشد به منطق قرآن، مي بيند كه اين قرآن است كه وادار كرد پيغمبر اسلام را به اينكه با اين سرمايه دارها دائماً در جنگ باشد و با اين كساني كه در حجاز و در طائف و در مكه و اينها، سرمايه دار بودند و صاحب قدرت و اشخاص قلدري كه قدرتمند بودند، قرآن بود كه پيغمبر اكرم را وادار كرد به اينكه با اين مردمي كه با مليت مردم، با منافع توده هاي مردم مخالف هستند و استثمار مي كنند اينها را، با اينها بايد جنگ بكنيد و تاديبي حاصل بشود.

جنگهايي كه پيغمبر در زمان حياتشان فرموده اند (بعد از اينكه آن وقتي كه اسباب جنگ فراهم شد برايشان) اين جنگها هميشه با زورمندها بوده است، با آنها مثل ابوسفيان و امثال آنها كه قدرتمندها بودند و اينها منافع ملتها را، ملت خودشان را مي‌خواستند براي خودشان چيز بكنند و ظلم و ستمكاري و اينها، بي عدالتي رايج بوده است و جنگهايي كه واقع شده، بين مستضعفين بوده و مردم طبقه سه (فقرا) با اين زورمندها و آنهايي كه مي خواستند حق فقرا را اصولاً خدامحوري و دين گرايي پايه اصلي انديشه ايشان بوده و همواره بر دفاع از حريم ارزشهاي اسلام و قرآن تاكيد كرده‌اند و حتي جنگها را به منظور توسعه اسلام در عالم بيان داشته اند، در دوران دفاع مقدس مي فرمايند:

«جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمي شناسد»

اين به ان مفهوم است كه مبناي تفكر مبارزاتي امام (ره) ديانت است كه در همه زمينه ها بر فهم فقهي تكيه دارد و هدف آن پياده كردن اسلام و تربيت انسان سالم در جوامع است.

ترسيم چنين افق وسيعي از حوزه دفاعي حضرت امام (ره) تحقيقي است جامع كه از بضاعت اين مقدمه خارج است ولي با اندك دقتي بعد جهاني و هميشگي امر دفاع را در انديشه هاي والاي معظم له مي توان ديد: دفاع از اسلام و مسلمين، دفاع از محرومين و مستضعفين، دفاع از حزب الله، دفاع از نهضت و كشور اسلامي، دفاع از جان، مال و آبرو و دفاع از عزت و استقلال سياسي و…

اين الگوگيري دفاعي دقيقاً منطبق بر قرآن و سيره پيامبر (ص) است. ايشان با دقت سيره پيامبر (ص) و ائمه (س) را مورد بررسي قرار داده، درسهاي لازم را از آن گرفته و به ديگران آموخته اند.

آشنايي حضرت امام (ره) با سيره نبوي پيامبر (ص) در حقيقت يافتن الگو و سرمشق زندگي براي دستيابي به حيات طيبه الهي است. سيره حضرت در نحوه ارتباط با خداوند، دوستان، دشمنان، منافقان، حكومت و هبري، تبليغات، سياست خارجي، جنگ و صلح، اسيران جنگي، آموزش و سازماندهي و… تمامي آموزنده است، چنانكه در بياني فرموده اند:

«اگر يك ملتي بخواهد مقاومت كند براي يك هدف حقي، بايد از تاريخ استفاده كند. از تاريخ اسلام استفاده كند ببيند كه در تاريخ اسلام چه گذشته، و اينكه گذشته سرمشق است براي ما»، «ولكم في رسول الله اسوه حسنه» پيغمبر بزرگ اسلام، همه چيزش را فداي اسلام كرد، تا پرچم توحيد را به اهتراز در آورد.»

اين پير فرزانه همواره در طول حيات مبارزاتي و انقلابي خود سعي داشتند سيره پيامبر اسلام (ص) و ائمه معصومين (س) را به دور از هرگونه خرافه و انديشه واهي ارائه دهند و دنباله روي آنان قرار گيرند:

«با خداي خويش عهد نموده ايم كه دنباله روي امام خود سيدالشهدا (ع) باشيم» جنگهاي اسلام مقصدي جز تربيت انسانها و جاري كردن احكام خداوند و ممانعت از ظلم ستمگران نداشته است. و مكتب اسلام هم استفاده از جنگ را تا مرز ضرورت، محدود ساخته و آن را به عنوان آخرين وسيله براي جلوگيري از تجاوز و طغيان و تاديب مفسدان و ظالمان پذيرفته است. مفسداني كه براساس اميال شيطاني خود هميشه در صدد پايمال كردن حقوق مادي و معنوي انسانها بوده و هيچ گاه جوامع بشري از وجود چنين افرادي خالي نبوده است، و با توجه به اينكه اسلام شريعتي صريح و گويا براي مشكلات انسانها، و صاحب روشهايي قاطع و قابل اجرا است؛ در اوج عطوفت و مهرباني، در برابر ستمكاران و جباران شدت عمل دارد به اين علت دستوراتي قاطع به پيروانش صادر نموده و خواهان مبارزه تا رفع فتنه در عالم شده است، و امام راحل با آگاهي كامل در تمامي مراحل مبارزاتشان از اين فكر بهره جسته‌اند:

«هيهات كه خميني؛ در برابر تجاوز ديوسيرتان و مشركان و كافران به حريم قرآن كريم و عترت رسول خدا و امت محمد- صلي الله عليه و آله وسلم- و پيروان ابراهيم حنيف ساكت و آرام بماند و يا نظاره‌گر صحنه هاي ذلت و حقارت مسلمانان باشد. من خون و جان ناقابل خويش را براي اداي واجب حق و فريضه دفاع از مسلمانان آماده نموده ام و در انتظار فوز عظيم شهادتم. قدرتها و ابر قدرتها و نوكران آنان مطمئن باشند كه اگر خميني يكه و تنها هم بماند به راه خود كه راه مبارزه با كفر و ظلم و شرك و بت پرستي است ادامه مي دهد و به ياري خدا در كنار بسيجيان جهان اسلام، اين پا برهنه هاي مغضوب ديكتاتورها، خواب راحت را از…

بخورند و لسان قرآن در آياتي كه در باب جنگ، جنگ با اين مشركين كه در آن وقت داراي قدرت بودند، آياتي كه وارد شده است يكي و دو تا نيست، بسيار آيات در باب جنگ است و در جدال با اينها و در تمام قرآن اگر پيدا بكنيد يك آيه اي كه مردم را بگويد با اينها ملايمت بكنيد و برويد توي خانه تان بخوابيد تا اينها هر كاري كه بخواهند بكنند، بكنند، اگر اين جور پيدا شد، آن وقت حق دارد كسي بگويد كه اين قرآن آمده است و دين آمده است و افيون است.

اين ديني كه همه تحركها به واسطه دين است، قرآني كه آيات غتالش آنطور روشن است، آيات تحركش آنطور روشن است اسمش را مي گذارند افيون يعني مي خواهد مردم بيچاره را بخاباند تا قدرتمندها بخورند. قرآني كه به جنگ قدرتمندها آمده است، اينها مي گويند قدرتمندها درست كرده اند كه بيچاره ها بخوابند!! آن نبي اكرم و ساير كساني كه اسلامي هستند. جنگهايش با همين قدرتمندها بوده است.

قرآن پر است از اين آياتي كه اين آيات مردم را وادار كرده است و پيغمبر را مامور كرده است كه جنگ كنند با كساني كه متعددي هستند، با ظالمها جنگ بكنند.

جنگهاي حق طلبانه

رواج اسلام

پيغمبر اكرم (ص) (اصلاً من تاريخ درست نمي دانم اما اينهايي كه به گوشم مانده) بعد از اينكه فتح حنين را كردند، دو مطلب كه آموزنده است براي اشخاصي كه بخواهند چيز بفهمند، دو كار ايشان كردند از قراري كه در تاريخ است، يكي اينكه يكي از سران اين كفار فرار كرد و رفت به جده كه توي كشتي بنشيند و فرار كند، پيغمبر اكرم جبه مباركشان را (به حسب اين نقل) دادند به كسي كه ببر به او بده، من از او گذشتم، بياورش. اين ابوسفيان كه تا آخر عمرش هم اسلام نياورد همين صورت بود، آن اولادش هم، همين طور آن ابوسفيان با اينهمه چيز و آن كفار قريش با آنهمه كذا، غنايم را وقتي كه آوردند، غنايم جنگ حنين را وقتي كه آوردند، حضرت به اينها داد، صد شتر به اين صد شتر به اين سيصد شتر به آن، چقدر شتر به اينها داد با اينكه- خوب- حضرت كه مي دانست اينها كافرند، حضرت كه مي دانست اينها مشركند، مقدسين ايستادند كه آقا آخر ما چكاره ايم، حضرت فرمود كه اينها شتر بردند، من همراه شما هستم، شما ميل نداريد رسول الله با جاي شتر همراه شما بيايد؟ شما ببينيد چه بزرگي بود، چه آدم بزرگي بوده است اين مرد، با قطع نظر از باب نبوت، مغز، چه مغز عالي است، از آن طرف كفار قريش را آنطور استمالت مي كند كه اينها لااقل اگر در باطن خبيث هستند ظاهرشان، ظاهر مسلم باشد، بيايند بچسبند به اسلام، از اين طرف هم آنهايي كه اشكال مي كنند، به آنطور نرم و خوب قشنگ جواب مي‌دهد و قانعشان مي كند.

 

 

 

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله جنگ در قرآن را به قیمت 15900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=10208
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله جنگ در قرآن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.